بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت زنان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از انفعال خارج شد

نشستی با موضوع توانمندسازی زنان به مناسبت هفته زن در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز : نشستی با موضوع توانمندسازی زنان به مناسبت هفته زن در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با حضور دانشجویان خواهر برگزار شد

در ابتدای مراسم جلال حمزه زاده از اساتید گروه معارف این واحد و سخنران این نشست ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته زن در خصوص توانمند سازی زنان در جامعه اشاره نمود و افزود : مسأله زنان در جامعه در دو عرصه خانواده و جامعه تبیین می‌شود . این نگاه به مسائل زنان که نشات گرفته از دین مبین اسلام است، سبب ارتقاء توانمندی‌های بانوان و پیشرفت جامعه شده است.

وی در ادامه افزود : اسلام برای زنان جایگاهی انسانی قائل است. از این منظر زن دارای کرامت است و به عنوان سنگ بنای خانواده و جامعه محسوب می‌شود.

وی در ادامه به عرصه های مختلف حضور زنان در جامعه اشاره نمود و افزود : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت زنان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها و استفاده از آراء و افکار و اندیشه های آنان موجب خروج زنان از حالت انفعالی شد و این قشر از جامعه به صورت خودجوش در عرصه های مختلف ظاهر شدند.

وی یاد آور شد : توانمندیها و استعداد های بانوان نباید مغفول بماند و ضروری است با همت و تلاش بیشتر برای بانوان و مشارکت آنها در پیشبرد اهداف جامعه امروز برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی در ادامه افزود : زنان باید نقش خود را در جامعه در عین حفظ وظیفه مادری ایفا کنند، اما اگر نگاه به زنان در جامعه در حوزه‌های حقوقی و تفاوت‌های جنسیتی به‌درستی دیده نشود و تغییر نکند شاهد تضعیف جایگاه زنان در جامعه خواهیم بود و لذا باید نگاه جامعه به بانوان تغییر پیدا کند.

کد خبر: 913820

وب گردی

وب گردی