جوانان افغانستان اجازه ندهند سرزمین‌شان تحت سلطه امریکا قرار گیرد

معاون روابط بین الملل ستادکل نیروهای مسلح در دیدار با معاون وزیر دفاع افغانستان،گفت: نسل جوان افغانستان با اتکا به ظرفیت های بومی اجازه ندهند سرزمین شان تحت سلطه آمریکا قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، احمد تمیم عاصی معاون سیاسی راهبردی وزیر دفاع افغانستان با سردار سرتیپ قدیر نظامی پور معاون روابط بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون راهکارهای توسعه همکاری دفاعی-نظامی بین نیروهای مسلح دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

سردار قدیر نظامی پور در این مذاکرات ضمن اعلام آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای آغاز دوره جدیدی از همکاری ها در ابعاد مختلف نظامی با ارتش افغانستان، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت و ثبات افغانستان اهمیت ویژه ای قائل است لذا از همه امکانات خود برای مساعدت به افغانستان طی سالیان گذشته استفاده کرده که نمونه و مصداق بارز آن پذیرایی از بیش از سه میلیون نفر از مردم پناهنده افغان طی چهار دهه گذشته است.

وی افزود: متاسفانه توطئه نقل و انتقال بخشی از عناصر داعش به افغانستان آن هم پس از شکست گروه های تروریستی-تکفیری در عراق و سوریه می تواند جامعه افغانستان را با یک بحران جدید روبرو کند.

معاون روابط بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: در این توطئه خطرناک بی تردید نقش آشکار آمریکا و برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان را که حامیان اصلی تسلیحاتی، مالی و اعتقادی گروه های تروریستی - تکفیری هستند، می توان به صورت علنی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: همچنان که نسل اول مجاهدان افغانستانی با حماسه وفداکاری دست نیروهای تجاوز گر شوروی سابق را از سرزمین شان قطع کردند، نسل جوان افغانستان هم با هوشیاری و فداکاری و اتکا به ظرفیت های بومی خویش اجازه ندهند این بار سرزمین شان تحت سلطه آمریکای زیاده خواه و استعمارگران غرب تبدیل شود و یا توسط عوامل مزدور داعش و گروه های تروریستی - تکفیری مجدد دوره جدیدی از درگیری ها و کشمکش های نظامی - امنیتی را تجربه کند.

معاون وزیر دفاع افغانستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت آغاز فصل جدیدی از روابط دفاعی و نظامی دو کشور، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات عمیق نظامی و امنیتی در جنگ تحمیلی ۸ ساله و همچنین در مقابله با تروریسم هستند که تبادل این تجربیات می‌توانند یکی از حوزه‌های اصلی همکاری باشد.

وی با اشاره به مسئله تروریسم تاکید کرد: مقامات افغانستان نگرانی جمهوری اسلامی ایران را از موضوع حضور داعش و دیگر نیروهای خارجی در افغانستان را درک می نماید، اما مقامات افغانستان هیچگاه اجازه نخواهند داد از مبدا سرزمینی افغانستان اقدامی علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد و این مسئله از دیدگاه رهبران افغانستان خط قرمزی تلقی می شود.

منبع: مهر

303

کد خبر: 913823

وب گردی

وب گردی