دهه شصتی ها مهمترین موتور محرکه توسعه و پیشرفت ایران / مهمترین تحول آینده پژوهی تا 2050 جابجایی قدرت از غرب به شرق است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دهه شصتی ها را برای آنکه موتور محرکه ایران باشند مهمترین نیرو می دانم و فکر می کنم همچنان که در جنگ و در طول دوران انقلاب دستاوردهایی داشتیم، در آموزش و پرورش این همه معلم را از برکت دهه شصتی ها داریم، دانشگاه را اینها رشد دادند و این همه دانشگاه و توسعه دانشگاه به برکت دهه شصتی هاست.

علی آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص نقش دانشگاهیان و دهه شصتی ها در اقتصاد و ایجاد اشتغال گفت: دهه شصتی ها را برای آنکه موتور محرکه ایران باشند مهمترین نیرو می دانم و فکر می کنم همچنان که در جنگ و در طول دوران انقلاب دستاوردهایی داشتیم، در آموزش و پرورش این همه معلم را از برکت دهه شصتی ها داریم، دانشگاه را اینها رشد دادند و این همه دانشگاه و توسعه دانشگاه به برکت دهه شصتی هاست.

وی افزود: حتما اقتصاد و اشتغال همه به برکت دهه شصتی ها رشد خواهد کرد و من یقین دارم که چند سال آینده این مجموعه قدرتمندی خواهد بود و بهترین راهش این است که فکر قدیم برده شدن از سر دهه شصتی ها بیرون رود، اینکه یک میزی و جایی که خودشان را به ماهی یک و نیم میلیون و دو میلیون بفروشند این باید از سرشان بیرون بیاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دهه شصتی ها شخصیت های بزرگی هستند و اینها باید تحول ایران در ذهنشان باشد، تصریح کرد: زمینه های سرمایه گذاری هم کاملا فراهم است، 40 درصد نرخ پس انداز ایران جزو بالاترین در منطقه است، ولی در حال حاضر نرخ رشد سرمایه گذاری مناسب نیست.

وی با اشاره به خود اشتغال بودن دانشگاهیان ادامه داد: خود اشتغال به این معنی است که فرد یا جمع خودش بشود کارفرما و فکرشان این باشد که کارها را خودشان مدیریت کنند و حاصلش هم خودشان ببرند، اگر این اتفاق بیافتد به نظر من اقتصاد ایران راه خواهد افتاد.

آقا محمدی با اشاره به تحولات آینده در جهان گفت: مهمترین تحول آینده پژوهی تا 2050جابجایی قدرت از غرب به شرق است و این امری است که الان شروع شده و شتاب بیشتر می گیرد و اطراف ما موقعیت های برتر جهان می شود و برعکس آن چیزی که در ذهنمان هست دیگر قدرت چین یک قدرت دست دوم و سوم نخواهد بود و جزو قدرت های برتر به حساب می آید روسیه و هند هم چنین نقشی را پیدا می کنند.

وی ادامه داد: ما با منطقه کار کنیم کارمان کاملا راه می افتد، در همه گروه ها معارض جریان استکباری حاکم هستیم که 75 درصد ثروت جهان را برده اند و این در حقیقت جابجایی قدرت است، ما ارتباط جهانی مان توسعه پیدا می کند به شرطی که منظم اقدام کنیم و اگر به عنوان نمونه عراق و روسیه برای ما باز می شود بازارشان را فتح کنیم و من فکر می کنم دانشگاهیان بیایند این تحول را درست می کنند.

202

کد خبر: 913833

وب گردی

وب گردی