داگلاس کاستا، ستاره بیانکونری در راه سه‌گانه

لقب صاعقه برای داگلاس کاستا نه تنها به خاطر مدل مویش بلکه به دلیل سرعت فوق‌العاده و مهارت دریبل‌زنی او است که یوونتوس را در مسیر رسیدن به سه‌گانه قهرمانی سوق می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، بال 27 ساله سابقه بایرن‌مونیخ در باشگاه جدیدش که سابقه شش قهرمانی متوالی لیگ ایتالیا را دارد، این فصل هم در سه جبهه شانس قهرمانی دارد. یوونتوس با یک بازی کمتر نسبت به ناپولی، تنها یک امتیاز از صدرنشین سری A عقب است و با کمک تکنیک کاستا برای چهارمین بار متوالی به فینال جام حذفی ایتالیا راه یافته.

تیم ماسیمیلیانو آلگری امشب در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان در ورزشگاه ویمبلی بازی دارد بعد از آنکه کار دو تیم در بازی رفت به تساوی 2 بر 2 انجامید. یوونتوس که در سال‌های 1985 و 1996 قهرمان اروپا شده، در سه سال اخیر دو بار به فینال رسیده. در بازی رفت گونسالو ایگواین در 9 دقیقه ابتدایی دو گل زد اما میهمان لندنی بازی را به تساوی کشاند.
آلگری به تمجید از کاستا پرداخته که در ماه‌های اخیر با سرعت خود و همچنین نفوذ در دفاع رقبا سرنوشت بازی‌ها را به نفع تیمش رقم زده. آلگری بعد از تحمیل نخستین شکست فصل به ناپولی در ماه دسامبر گفت: «کاستا عالی بود، در هر دو طرف زمین.» این برزیلی در نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل آتالانتا هم درخشید و یووه راهی فینال برابر میلان شد.

کاستا ابتدا به صورت قرضی از بایرن آمد و بعد با رکورد 46 میلیون یورو راهی تورین شد تا از آخرین فرصت برای زنده نگه داشتن شانس حضور در جام جهانی روسیه استفاده کند. او در 31 بازی برای یوونتوس 3 گل و 6 پاس گل داشته اما بیشتر درخشش او به دورانی مربوط می‌شود که مدافع عنوان قهرمانی با بحران مصدومیت بازیکنان طراز اولی مثل فدریکو برناردسکی، ایگواین و پائولو دیبالا روبه‌رو شد. کاستا می‌گوید: «من با تیم پیشرفت کرده‌ام و توانستم به آن چارچوب زمانی که برای خودم در فوتبال ایتالیا در نظر گرفته بودم، برسم. هم از نظر تکنیکی و هم تاکتیکی رشد کردم.»

کاستا سال 2015 از شاختاردونتسک با 30 میلیون یورو به بایرن رفت اما با وجود آنکه به تیم در رسیدن به دو قهرمانی بوندس‌لیگا کمک کرد، با آمدن کارلو آنچلوتی از ترکیب اصلی دور ماند. او در سال‌های 2010-2008 برای گرمیو بازی می‌کرد قبل از اینکه به تیم اوکراینی برود و با شاختار در سال 2011 سه‌گانه داخلی را ببرد.

کاستا اخیرا اعتراف جالبی کرده: «در سال 2009 با فلامنگو بازی داشتیم و اگر این بازی را می‌بردیم، مرده بودیم، هواداران ما را می‌کشتند چون رقیب همیشگی‌مان، اینترناسیونال قهرمان می‌شد. تمام نیمه دوم را اینطرف و آنطرف دریبل می‌زدم و همه از این بابت خوشحال بودیم.»
کاستا که 22 بازی و سه گل در تیم ملی برزیل دارد، می‌خواهد دوران ملی خود را احیا کند بعد از آنکه مصدومیت‌های متعدد روی حرفه‌اش اثر گذاشت. او برای بازی‌های دوستانه ماه نوامبر برابر ژاپن و انگلیس دعوت شد و امیدوار است نظر تیته برای حضور در روسیه را جلب کند.

606

کد خبر: 913843

وب گردی

وب گردی