شرکت های نفتی روس تا ۲ هفته آینده با ایران قرارداد امضا می‌کنند

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: شرکت های نفتی روس ممکن است تا پایان سال ۹۶ قراردادهایی با ایران منعقد کنند که به آنها اجازه بدهد روی میادین نفتی ایران کار کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت، شرکت های نفتی روس ممکن است تا 21 مارس قراردادهایی با ایران منعقد کنند که به آنها اجازه بدهد روی میادین نفتی ایران کار کنند.

نواک همچنین گفت، ایران آماده عرضه نفت خام به روسیه است، اما این بستگی به توافقات آینده با خریداران نفت دارد.

او همچنین در مصاحبه با کانال 24 تلویزیون روسیه گفت، ایران و روسیه در خصوص تحویل هواپیماهای سوپرجت 100 سوخو به تهران مذاکراتی را انجام داده اند.

او در خصوص نتایج نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه هم گفت: «ما امکان خرید هواپیماهای سوپرجت 100 سوخو توسط شرکای ایرانی را مورد بحث قرار دادیم و طرحی را در مورد چگونگی اجرایی شدن این مسئله تهیه نمودیم.»

نواک گفت، طرفین همچنین توافق کرده اند که چند نوع وسیله نقلیه روسی تحویل ایران شود. «امروز ما در مورد تحویل واگن های ریلی بحث کردیم. پیش از این ما 1200 واگن ریلی را به آنها تحویل داده ایم و قصد داریم در سال 2018، حدود 3 هزار واگن دیگر را نیز تحویل ایران بدهیم.»

او افزود شرکت کنندگان در این نشست مشترک همچنین در خصوص فروش بیشتر اتوبوس های روسی و وسائل نقلیه تولید شده توسط کارخانه های روسی کاماز و یو ای زد بحث کردند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 913873

وب گردی

وب گردی