اراده تهران و بغداد بر توسعه مناسبات دو کشور است

معاون اول رییس جمهور به منظور دیدار و رایزنی با مقامات کشور عراق و زیارت عتبات عالیات، دقایقی قبل وارد عراق شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز(چهارشنبه) پس از ورود به فرودگاه بغداد از سوی وزیر صنایع عراق و رییس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است امروز حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کاخ نخست وزیری این کشور از معاون اول رییس جمهور کشورمان به طور رسمی استقبال کند.

دیدار و گفتگو با نخست وزیر عراق، شرکت در نشست مذاکرات مشترک دو کشور، امضای اسناد و نشست خبری مشترک از برنامه های روز نخست سفر معاون اول رییس جمهور به عراق است.

زیارت بارگاه نورانی امام علی (ع)، حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و امامان کاظمین(ع) از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهور در این سفر خواهد بود.

گفتنی است وزرای امور خارجه، ‌جهاد کشاورزی و رییس کل بانک مرکزی در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در بدو ورود به فرودگاه بغداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران و عراق روابط بسیار خوبی در زمینه های سیاسی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند و دو دولت و دو ملت از روابط تاریخی، فرهنگی و دینی بسیار مستحکمی برخوردارند.

معاون اول رییس جمهور افزود: این سفر به دعوت نخست وزیر عراق انجام می شود و رفت و آمد هیات های عالی رتبه میان دو کشور می تواند به شناسایی و رفع موانع گسترش مناسبات فیمابین منجر شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه اراده دو کشور بر این است که روابط تهران و بغداد هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی گسترش پیدا کند افزود: عراق کشور بسیار مهمی است و مردم این کشور در مقاطع مختلف نقش تاریخی ایفا کرده اند و دولت، مردم و مرجعیت عراق موفق شدند کشور خود را از دست گروه های تروریستی نجات دهند و امروز امنیت خوبی در این کشور برقرار شده و دولت عراق بر همه مسائل کشور حاکم است و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و کار در عراق فراهم آمده است.

منبع: مهر

303

کد خبر: 913892

وب گردی

وب گردی