منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان مقام اول کشوری را به خود اختصاص داد

منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با اجرای قانون رفع تداخلات، در اجرای حفاظت از اراضی ملی، مقام اول کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسکانیوز، گروسی رئیس دادگستری استان کردستان با اشاره به این خبر گفت: اهتمام به حفاظت ازمنابع طبیعی دربین مسئولان استان جدی است واین جلسه از مهمترین جلسات حفاظتی استان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی با ارائه گزارش عملکرد این اداره کل گفت: اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از اراضی ملی بسیار چشمگیر و موفق بوده است.
پیمان باباپیری افزود: با مشارکت دادن مردم، حفاظت مشارکتی از اراضی ملی در سطح ۵۰۰ هزار هکتار انجام شده است.
باباپیری افزود: با انجام جنگل کاری مشارکتی و با بهره گیری از نهال‌های جنگلی مثمر مانند سنجد و سماق رویکرد حفاظت از اراضی ملی متحول شده است.
وی خاطرنشان کرد: لزوم همکاری و انجام جلسات مستمر در حوزه حفاظت از اراضی ملی مهم است.
باباپیری افزود: با اجرای قانون رفع تداخلات، پیشرو در اجرای این قانون بوده ایم و همچنین با توجه به کاهش ملموس ۸۰ درصدی آتش سوزی در استان با مشارکت مردم و تلاش همکاران اداره کل منابع طبیعی، موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است.
جوهری دادستان سنندج گفت: اهمیت برگزاری جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی بالاست و برای حفاظت از اراضی ملی کار‌های بسیار خوبی انجام شده است، اما کافی نیست و به تلاش بیشتری نیاز داریم.
جوهری همچنین گفت: برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، ادارات خدمات رسان و دستگاه‌های اجرایی نسبت به برقراری کشیک حفاظت از اراضی ملی در ایام پایان سال و به خصوص تعطیلات نوروز اقدام کنند.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی از قبیل: اداره راهداری، شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی با هماهنگی بیشتر نسبت به حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی توسط سودجویان اقدامات خود را متمرکز کنند.
امیر قادری معاون امور هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز گفت: تشکیل جلسات متعدد شورای حفاظت از اراضی ملی با توجه به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی، در حفاظت از اراضی ملی، به بیان مشکلات و راهکار‌های اجرایی می‌پردازند بسیار پربار و با اهمیت است.
قادری در ادامه همکاری و مشارکت با دیگر دستگاه‌ها را برای حفاظت از اراضی ملی مهم دانست.
جلسه شورای حفاظت اراضی ملی استان با شرکت رئیس دادگستری سنندج، دادستان سنندج، معاونت سیاسی انتظامی ومعاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری مدیرکل راه وشهرسازی مدیرکل منابع طبیعی رئیس ستاد مدیریت بحران و شهردار سنندج برگزار شد.
درپایان، شرکت کنندگاه در جلسه به غرس نهال پرداختند.

900

کد خبر: 913928

وب گردی

وب گردی