تصمیم دولت ترامپ برای حمله نظامی مجدد به سوریه

رییس کل تشکیلات اطلاعاتی آمریکا از تصمیم جدی ترامپ برای حمله به دولت سوریه برای دومین بار به دلیل استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دنیل کاتز – رییس کل تشکیلات اطلاعاتی آمریکا – از تصمیم جدی واشنگتن برای اقدامات نظامی جدید علیه دولت دمشق خبر داد. این اقدام در صورت وقوع دومین حمله نظامی آمریکا به مواضع دولت قانونی سوریه در کمتر از یک سال گذشته است.

این مقام آمریکایی مدعی شد: دولت دونالد ترامپ در نظر دارد در پاسخ به استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، حملات جدیدی علیه مواضع نظامیان بشار اسد انجام دهد.

وی که در کمیته سنا سخنرانی می‌کرد، افزود: همانطور که شاهد بودید رییس جمهور آمریکا به حملات شیمیایی سال گذشته دولت سوریه واکنش نشان داد. این موضوع (حمله نظامی به سوریه) به شدت مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به روزنامه واشنگتن پست گفت: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته درباره امکان اقدام نظامی جدید علیه سوریه برای تنبیه این کشور بحث و گفتگو کرده است. وی دولت بشار اسد را به حمله شیمیایی به غوطه شرقی دمشق متهم کرده است.

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که طبق ادعای "گروه دفاع از غیرنظامیان سوری" موسوم به "وایت هلمتز" در حمله شیمیایی با گاز کلر به منطقه غوطه شرقی دمشق، سه غیرنظامی کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

با این وجود، روسیه بارها هشدار داده است که ساکنان محلی غوطه شرقی اعلام کرده‌اند گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) و گروه وایت هلمتز در حال دسیسه علیه دولت سوریه هستند. با این وجود، ائتلاف بین المللی (موسوم به) مبارزه با داعش در سوریه به رهبری آمریکا این هشدار را جدی نگرفته‌ است.

سال گذشته دولت ترامپ با متهم کردن دروغین دولت بشار اسد به حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان، به مواضع ارتش این کشور حمله کرد. حال به نظر می‌رسد رییس جمهور آمریکا با دستاویز قرار دادن دوباره این ادعا، سعی در انجام حملات مجدد علیه دولت سوریه را دارد.

کد خبر: 913933

وب گردی

وب گردی