چابک سازی  به معنای اخراج کارمند یا تعطیلی واحد نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدها و مراکز باید به گونه ای سازماندهی شوند که بتوانند با کاهش هزینه ها مجموعه را در مسیر رشد و شکوفایی قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که در واحد بندرعباس برگزار شد، با اشاره به مدیریت جدید و راهبردی دکتر ولایتی در این دانشگاه، گفت: تقویت حوزه های فرهنگی، علمی و اقتصادی بر مبنای سیاست های نظام اسلامی از رسالت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر پورعباس نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی در دانشگاه را از مهمترین وظایف دانست و تصریح کرد: ایجاد دانشگاه انقلابی با فضای مطلوب و معنوی از جمله اهداف مهمی است که مسئولان باید اهتمام جدی تری در این حوزه داشته باشند.

وی تقویت تولیدات علمی را از دیگر برنامه های این دانشگاه برشمرد و افزود: تولیدات علمی در دانشگاه باید براساس نیاز کشور صورت پذیرد و مفید و اثرگذار واقع شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه باید کارآفرین و مدرن باشد تا بتواند با ایجاد تولید و اشتغال زمینه توسعه را فراهم آورد.

دکتر پورعباس نوع نگاه و مدیریت اقتصادی در دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و افزود: واحدها و مراکز باید به گونه ای سازماندهی شوند که بتوانند با کاهش هزینه ها مجموعه را در مسیر رشد و شکوفایی قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی ملاک ارزیابی دانشگاه ها را بودجه آن دانست و گفت: میزان و تامین بودجه و همچنین تخصیص دادن آن براساس بخشنامه و آیین نامه های سازمان از مولفه های ارزیابی واحدها و مراکز دانشگاهی است.

وی از اصلاح ساختار سازمانی نیمی از دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: تمامی واحدها و مراکز باید در جهت پویایی و چابک سازی در اسرع وقت اقدام کنند، زیرا هدف ما کمک به تعالی و توسعه کشور است و این به معنای اخراج کارمند یا تعطیلی واحد نیست، بلکه ارزش گذاری بر عملکرد و مدیریت صحیح منابع انسانی مدنظر است.

دکتر پورعباس ظرفیت ها و پتانسیل های استان هرمزگان را غنی برشمرد و افزود: وجود صنایع بزرگ، مناطق آزاد و تجاری و اراضی مستعد جهت کشاورزی از ظرفیت هایی است که باید با ورود دانشگاه زمینه تولید و درآمدزایی فراهم شود.

203

کد خبر: 913937

وب گردی

وب گردی