ظرفیت تولید روزانه گاز پارس جنوبی سال آینده ۵۶ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ظرفیت تولید گاز ترش غنی پارس جنوبی اواسط سال ۹۷، ۵۶ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد مشکین‌فام با اشاره به این که زمستان امسال به طور مستمر، روزانه ٥٥٠ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی تولید شده است، افزود: پیش‌بینی شده تا پایان اسفندماه یا اوایل سال آینده، ۱۴,۲میلیون متر مکعب گاز از سکوی A فاز ۱۴ پارس جنوبیبرداشت شود.

او با بیان این که سکوی C فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز سه ماه پس از سکوی A این فاز آماده بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: همچنین سکوهای فاز ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نیز هر کدام با ظرفیت ۱۴,۲ میلیون مترمکعب (۵۰۰ میلیون فوت مکعب) سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

توتال به‌زودی نتیجه مناقصات فرعی فاز ۱۱ را اعلام می‌کند

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین از پایان مرحله نخست مناقصه‌های طرح توسعه فاز ١١ پارس جنوبی و انتخاب پیمانکاران فرعی این فاز خبر داد و گفت: به‌زودی نتیجه این مناقصات از سوی توتال به کارفرما اعلام و جمع‌بندی نهایی به منظور آغاز فعالیت‌های اجرایی انجام می‌شود.

او با یادآوری این‌که مطابق گفته وزیر نفت، اجرای قرارداد این طرح طبق برنامه و بدون وقفه پیش می‌رود، افزود: هم اکنون بسته‌های مناقصه‌ها پیمان‌های اجرایی از سوی توتال درحال بررسی نهایی است.

مشکین‌فام در ادامه به برنامه‌های اجرایی درباره کاهش گازهای ارسالی به مشعل (فلر) در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: این طرح که در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی پیاده‌سازی شده در مرحله پایانی قرار دارد و در سایر فازها نیز اجرایی خواهد شد.

او به تکمیل عملیات احداث خط لوله میانی فازهای ٦ تا٨ و ٤ و٥ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این خط لوله، انتقال حدود ١٢ میلیون متر مکعب گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ با هدف شیرین‌سازی در پالایشگاه فازهای٤ و٥ امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس صبح امروز (چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه) در دومین روز حضور در پارس جنوبی، از واحدهای شیرین‌سازی و صادرات گاز فازهای ٢٢ تا ٢٤ و١٣ و پایانه خدماتی صادراتی تنبک در منطقه پارس ۲ بازدید کرد.

402

کد خبر: 913950

وب گردی

وب گردی