تروریست ها دست به دامن ترکیه برای فرار از غوطه

منبعی در گروه تروریستی «فیلق الرحمن» اعلام کرد که عناصر این گروه به همراه «جبهه النصره» از ترکیه خواسته‌اند برای نجات آن‌ها از محاصره در منطقه غوطه شرقی دست به کار شود.

به گزارش ایسکانیوز، برخی گروه‌های تروریستی حاضر در منطقه غوطه شرقی شهر دمشق، پایتخت سوریه با خروج از این منطقه موافقت کردند.

منبعی در گروه تروریستی «فیلق الرحمن» امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری آلمان گفته است عناصر مسلح در غوطه شرقی هم‌اکنون مذاکراتی با ترکیه با هدف خروج صدها تن از عناصر وابسته به «جبهه النصره» (شاخه سوری القاعده) شروع کرده‌اند.

این منبع همچنین گفته است، گروه‌های تروریستی مسلح در منطقه غوطه امیدوارند که ترکیه بتواند زمینه را برای دست یابی به توافق آتش بس 24 ساعته با روسیه به منظور ورود کمک‌های انسانی به منطقه مذکور را فراهم کند.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، 240 نفر از عناصر تروریستی که پیشنهاد انتقال آن‌ها مصرح شده، وابسته به گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) هستند و بر اساس توافق آتش بس شورای امنیت در سوریه مشمول این توافق نمی‌شوند.

با این حال، گروه تروریستی «جیش الاسلام» اعلام کرده است که هرگز حاضر به ترک منطقه غوطه شرقی دمشق نخواهد شد.

«ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کشورش همه امکانات امدادی و دیپلماتیک خود را برای تحقق نتایج ملموس در منطقه غوطه به کار گرفته است.

عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی در حالی وارد دومین هفته خود می‌شود که پیشروی‌های سریع در این منطقه و آزادسازی بیش از 40 درصد از آن، حامیان غربی گروه‌های مسلح و تروریستی را برای نجات آن‌ها به تکاپو واداشته است.

فرانسه و انگلیس سه‌شنبه (دیروز) از شورای امنیت خواست برای دومین بار جهت بررسی اوضاع منطقه غوطه جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد که قرار است امشب این جلسه برگزار شود.

ارتش سوریه در پاسخ به نقض توافق کاهش تنش از سوی تروریست‌های حاضر در غوطه، از 2 هفته پیش عملیات نظامی خود برای پایان دادن به حضور تروریست‌ها را آغاز کرده است.

گروه‌های تروریستی، جیش الاسلام، فیلق الرحمن، جبهه النصره و احرار الشام با حملات خمپاره‌ای و راکتی مکرر خود به محله‌های شهر دمشق ده‌ها غیر نظامی را در این شهر کشته و زخمی کرده‌اند.

کد خبر: 913977

وب گردی

وب گردی