طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در ۴۰ مسجد استان سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، درباره برنامه‌های جانبی اعتکاف سال۹۷ گفت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف در ۴۰ مسجد استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علی شکری صبح پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری طرح قرآنی «با قرآن در زلال اعتکاف» در ۴۰ مسجد استان سمنان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و تأکید کرد: این طرح برای چهارمین سال متوالی در آیین اعتکاف ایام البیض ماه رجب اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این طرح، سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت عظیم معتکفان و شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی و با طراحی برنامه‌های قرآنی متناسب با این ایام، نسبت به فراهم آوردن انس با قرآن شرکت‌کنندگان معتکف اقدام می‌کند که در استان سمنان نیز این امر به میزبانی ۴۰ مسجد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» برنامه‌های تصحیح تلفظ حروف، اعراب حمد و سوره و اذکار معتکفان، انجام برنامه ترتیل خوانی و اجرای کرسی تلاوت اذان گلویی متناسب با مدت‌زمان اعتکاف و اجرای مسابقات فرهنگی قرآنی، برگزار می‌شود.

شکری با اشاره به استقبال معتکفان در سال گذشته از مسابقه قرآنی «با قرآن در زلال اعتکاف»، تأکید داشت: در سال۹۵ برای اولین بار، مسابقه قرآنی «با قرآن در زلال اعتکاف» با موضوع ترجمه و مفاهیم سوره‌های دَهر و حُجرات و متن و ترجمه خطبه متقین نهج‌البلاغه معروف به خطبه همام اجرا و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال نیز این مسابقه قرآنی با موضوع ترجمه و مفاهیم سوره مبارکه لقمان، منتخبی از نامه ۳۱ نهج البلاغه و دعای مکارم اخلاق صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در مراسم اعتکاف سال ۹۶ تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر در طرح با قرآن در زلال اعتکاف شرکت داشتند، افزود: مراسم معنوی اعتکاف سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب ( ۱۱تا ۱۳) فروردین ۹۷ در ۴۰ مسجد استان سمنان برگزار می‌شود که امیدواریم تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح قرآنی بیشتر از سال قبل باشد.

کد خبر: 913999

وب گردی

وب گردی