رضایی کوچی:قرائت گزارش سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در صحن مجلس

رئیس کمیسیون عمران مجلس از زمان بازگشت جعبه سیاه به کشور خبر داد و گفت: گزارشی از علل سقوط ATR۷۲ در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، با اشاره به آخرین وضعیت بازخوانی جعبه سیاه ATR72، گفت: جعبه سیاه این هواپیما روز چهارشنبه به فرانسه منتقل شده و امروز پس از بازخوانی و رمزگشایی به کشور بازگردانده می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در ایران بخشی از جعبه سیاه رمزگشایی شده بود، افزود: بخش هایی از مکالمات میان خلبان و مرکز کنترل و رادار در داخل کشور ترجمه و بازخوانی شده و قسمت مربوط به نقص فنی احتمالی و عملکرد سیستم های داخلی هواپیما نیز در کشور فرانسه رمز گشایی خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق اظهارات سازمان هواپیمایی هر چند مکالمات خلبان با مرکز کنترل در داخل کشور رمزگشایی شده اما قابل ترجمه نیست، تصریح کرد: با توجه به نبود امکانات بازیابی برخی از اطلاعات هواپیمای ATR سقوط کرده شرکت آسمان مجبور به انتقال جعبه سیاه برای بازیابی اطلاعات به کشور فرانسه بودیم.

*تهیه گزارشی از علل سقوط ATR72 در کمیسیون عمران مجلس

وی با تاکید بر اینکه گزارشی از علل سقوط ATR72 در کمیسیون عمران مجلس جمع بندی خواهد شد، گفت: این گزارش پس از نهایی شدن به هیات رئیسه جهت قرائت در صحن ارسال خواهد شد.

رضایی گفت: در صورت محرز شدن تخلف و کم کاری فرد یا دستگاهی در سقوط این هواپیما متخلفان به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: گزارش علل سقوط هواپیمای ATR72 پس از تعطیلات مجلس در ایام نوروز در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

*اتمام دانلود اطلاعات جعبه سیاه / تیم‌های یازده‌گانه بررسی ها را آغاز کردند

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از اتمام کار بازیابی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای ART آسمان خبر داد و گفت: کار دانلود اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج که از زمان انتقال آن به فرانسه آغاز شده بود، دقایقی قبل به پایان رسید و از این رو بررسی این اطلاعات آغاز می‌شود.

جعفرزاده افزود: تیم‌های کارشناسی یازده‌گانه سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان مشخص شدن علت اصلی این سانحه، بررسی‌های خود بر روی اطلاعات به دست آمده را ادامه خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمی‌توان درباره علت دقیق این حادثه و زمان به پایان رسیدن بررسی‌ها سخن گفت اظهار داشت: تلاش سازمان هواپیمایی بر آن است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات دقیق در این زمینه ارائه شود.

301

کد خبر: 914033

وب گردی

وب گردی