لاریجانی : توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد بسیار مسرت بخش است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیار مسرت بخش است که افراد تحت پوشش کمیته امداد اکنون توانمند شده اند.

به گزارش ایسکانیوز ،علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، امروز (پنجشنبه، 17 اسفندماه) در جشن توانمندسازی 1300 خانواده از مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان قم با محوریت اشتغال، مسکن و آموزش اظهار داشت: کمیته امداد در مسیر درستی حرکت می کند و یکی از نهادهایی است که با نیت خالص تاسیس شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسگر اولادی بیان کرد: ایشان یکی از شخصیت های نادر از نظر سابقه انقلابی و خلوص نیت بود که مسائل کشور را دردمندانه و بدون هوا پیگیری می کرد و سرپرست ارزشمندی بود که توسط امام خمینی (ره) ایشان را نصب کرده بودند که همین انتصاب در نسل فعالان حاضر در کمیته امداد اثرگذار بود و دوستان ایشان نیز همین ویژگی ها را دارند.

وی افزود: آقای فتاح نیز از همان نیک سرشتی مرحوم عسگر اولادی برخوردار است و همان راه را می پیماید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیرین قم به خوبی کمک می کنند تا مشکلات ایتام استان قم حل شود، ادامه داد: کمیته امداد باید کمک کند تا خیرین سایر استان ها نیز به دنبال سبقت گرفتن از خیرین استان قم باشند و به روش خیرین قم تاسی کنند.

لاریجانی با بیان اینکه کمیته امداد در اقدامی صحیح منابعی را به عنوان قرض الحسنه به افراد تحت پوشش کمک می کند و کمیته امداد استان قم نیز در این زمینه به خوبی عمل کرده است، گفت: بسیار مسرت بخش است که این تعداد از افراد تحت پوشش کمیته امداد اکنون توانمند شده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیار خوب است که سمت گیری نظام اسلامی به نفع مستضعفین باشد و کمیته امداد امام خمینی نیز در این زمینه مسئولیت دارد، اظهار داشت: این روش بسیار خوب است که افراد تحت پوشش کمیته امداد صاحب شغل و حرفه می شوند و تلاش کمیته امداد نیز باید همین باشد که افراد دارای حرفه و شغل شوند.

لاریجانی با اشاره به اینکه آقای فتاح سال گذشته پیشنهاد دادند تا مسکن مهرهای نیمه کاره ای که صاحبی ندارند را برای ادامه ساخت به کمیته امداد واگذار شود، گفت: با موافقت نهادهای مربوطه 50 هزار واحد در اختیار کمیته امداد قرار گرفت و خیرین نیز می توانند برای ادامه ساخت این واحدهای نیمه کاره کمک کنند تا 50 هزار خانواده زودتر صاحب خانه شوند که اگر این اقدام موفقیت آمیز باشد برای تداوم این برنامه ما مخالفتی نداریم تا خانواده های تحت پوشش کمیته امداد صاحب مسکن شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه سال 96 تصمیم گرفته شد تا به خانواده های مستضعف به نسبت معقول تری کمک شود و در سال 97 نیز رقم آن را به 7 هزار میلیارد رساندیم، گفت: البته اجرای چنین برنامه ای در شرایط فعلی کشور مناسب است ولی ضرورت ندارد که همیشه این روال ادامه یابد بلکه باید منابع را به سمت اشتغال ببریم زیرا این اقدام به نفع افراد مستمند و کل کشور است.

وی افزود: اگر کمیته امداد اختیاراتی می خواهد تا با استفاده از این منابع از روش هایی در این مسیر افراد تحت پوشش را بهره مند سازند می توان چنین اختیاری را به کمیته امداد داد البته این کمیته باید در این زمینه فعال باشد.

نماینده مردم قم با بیان اینکه خیرین قم در ساخت بیمارستان و مدارس به خوبی درخشیدند و در مسیر کمک به کمیته امداد نیز قدم های استواری را برداشتند که از آن ها تشکر می کنیم، بیان کرد: نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی یعنی آقایان امیرآبادی و ذوالنوری امور استان را با جدیت دنبال می کنند تا ان شاءالله قم را آباد کنیم.

لاریجانی ضمن اشاره به پیام آیت الله نوری همدانی به این مراسم گفت: پیام ایشان آراسته و دارای نکات قابل استفاده ای بود و اهمیت کار خیرین را به خوبی نشان می داد زیرا اقدامات خیرین و فعالان کمیته امداد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مجلس از گام هایی که برای حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد برداشته می شود، حمایت می کند، گفت: امیدواریم سال آینده سال خوبی برای کشور و همه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی باشد.

منبع:خانه ملت

301

کد خبر: 914053

وب گردی

وب گردی