امام جمعه ایلام: پیشرفت علمی در گرو پیشرفت دانشگاه ها است

امام جمعه ایلام گفت؛ امام خمینی دانشگاه را مبدا تحول می دانستند و پیشرفت علمی در گرو پیشرفت دانشگاه ها است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام ضمن تبریک بمناسبت میلاد حضرت زهرا و فرزند برومندش امام راحل اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: امام خمینی دانشگاه را مبدا تحول می دانستند و پیشرفت علمی در گرو پیشرفت دانشگاه ها است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: باید در راستای اعتلای نظام و انقلاب تلاش کرد و یکی از نهاد های مهم و تاثیرگذار در این زمینه دانشگاه آزاد است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: دانشجو باید با دو بال علم و تقوا پرواز کند و این دو ویژگی را اساتید و دانشجوها داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشرفت های بسیار چشمگیری در طول انقلاب اسلامی حاصل شده، گفت: همه پیشرفت ها در سایه استقلال شکل گرفت و ما در تمامی زمینه ها یک کشور قدرتمند هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: بار سنگین استقلال علمی بر دوش دانشگاه ها است و پیشرفت علمی ما موجب عصبانیت نظام سلطه شد که ترور دانشمندان ما را در دستور کار خود قرار دادند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: ایران در اوج تحریم ظالمانه اما توانست نام خود را در باشگاه هسته ای جهان ثبت کند و این بیانگر قدرت و استعداد نیروهای داخلی بوده که تعجب دانشمندان بزرگ دنیا را برانگیخته است.

این مدرس حوزه تصریح کرد: پیشرفت های ایران اسلامی به حدی است که اکثریت کنفرانس های بین المللی بحث ایران است و چشم دین این توسعه و پیشرفت را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان ضمن گرامی داشتن یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهایی است که در پیشرفت و کسب استقلال علمی کشور بسیار نقش پر رنگی داشته و دارد.

901

کد خبر: 914064

وب گردی

وب گردی