دانشگاه آزاد اسلامی موجب ارتقا مرتبه علمی ایران در دنیا شد

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جایگاه مرتبه علمی ایران در دنیا 14 است؛ در صورتی که اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، این رتبه 27 بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور دکتر علیرضا منادی معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمانشاه برگزار شد.

دکتر منادی که به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه حضور داشت، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور یک دانشگاه مردمی است و متعلق به هیچ گروه یا شخص خاصی نیست.

وی افزود: این دانشگاه به برکت درک صحیح و فکر بلند امام(ره) که با کمک یک میلیون تومانی و با حمایت های مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تأسیس شد.

دکتر منادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با پیشرفت و حرکت مطلوب باعث تعالی انقلاب اسلامی در سایه منویات مقام معظم رهبری و ایجاد عدالت آموزشی شده است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با بیش از 6 میلیون و هشتصد هزار دانش آموخته و یک میلیون و هفتصد هزار دانشجوی در حال تحصیل جمعیت قابل توجه ای از دانشجویان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانایی سوق دادن جامعه به سمت علم محوری و دانش بنیانی را دارد، گفت: جایگاه مرتبه علمی ایران در دنیا رتبه چهارده است؛ در صورتی که اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، این رتبه 27 بود.

دکتر منادی ادامه داد: تعداد اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی از وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، گفت: این امتیاز در دنیا فقط به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد و هیچ دانشگاهی این ویژگی را ندارد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی بیست میلیون متر مربع فضای آموزشی این دانشگاه را به اندازه پنج کشور کوچک دانست و افزود: تمام سرمایه های دانشگاه آزاد اسلامی مرهون نفس قدسی امام راحل است که بنیان این دانشگاه را نهاد و این خود نشان از آن دارد که در اعتلای این دانشگاه چه کسانی نقش آفرین بوده اند.

دشمنان از پیشرفت های علمی کشور هراسان هستند

آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: امروز دشمنان از پیشرفت های ما در زمینه های علمی هراسان هستند و موضوع اصلی برای آنها توانایی دستیابی به علوم و فناوری‌های مختلف مانند فناوری های هسته ای است نه در اختیار داشتن آنها.

آیت الله مصطفی علماء"در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افزود: هرجا که علم و بصیرت وجود دارد، قدرت و حاکمیت هم به وجود می‌آید و همواره در دنیا برتری و توانمندی کشوری بیشتر است که از لحاظ علم و دانش و آگاهی پیشرفته تر و قوی تر باشد.

وی تأکید بر اینکه نباید معنویت در دانشگاه فراموش شود، گفت: باید در دانشگاه مراقب جوانان که اصلی‌ترین سرمایه های کشور هستند، باشیم تا تحت تربیت والای اسلامی قرار بگیرند و با بکار گیری علم، عمل و تعهد باعث پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور شوند.

دکتر محمدرضا حبیبی دبیر هیات امنای استان کرمانشاه نیز با ارائه گزارش عملکرد در خصوص تعداد واحدها و مراکز، دانشجو، استاد، بودجه سال 1396 و پیش بینی بودجه در سال 1397 پرداخت.

در این جلسه ساختار سازمانی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان و ناحیه بندی این واحدها و مراکز، انتخاب اعضای کمیسیون دائمی هیات امنا، کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنا و بودجه پیشنهای سال 1397 از حیث درآمد منابع و مصارف به تصویب هیات امنا رسید.

202

کد خبر: 914086

وب گردی

وب گردی