ارتش مصر: 105عنصر تکفیری را به هلاکت رساندیم

ارتش مصر اعلام کرد که نیروهای خود و با همکاری نیروهای پلیس این کشور، 105 عنصر تکفیری در عملیات سینا 2018 را به هلاکت رساندند، همچنین از کشته شدن 16 نفر از نیروهای مسلح مصر و و زخمی شدن 19 تن دیگر طی این عملیات خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "روسیا الیوم"، تامر الرفاعی، سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد: طی یک ماه گذشته ، دوهزار و 829 فرد مورد تعقیب و مجرم یا مظنون به همکاری با تروریست ها دستگیر شدند که شماری از آن ها پس از اثبات بی گناهی شان، آزاد شدند.
وی همچنین از کشته شدن 16 نفر از نیروهای مسلح مصر و و زخمی شدن 19 تن دیگر طی این عملیات خبر داد.
سخنگوی نیروهای مسلح مصر خاطر نشان کرد، طی یک ماه گذشته، تعداد زیادی تونل در نوار مرزی شمال مصر کشف و ویران شد و در نوار مرزی با همکاری مرزبانان، یک منطقه حائل ایجاد شده است و همچنین در این بازه زمانی ، یک هزار و 907 پناهگاه عناصر تروریستی و انبار اسلحه و مواد منفجره آن ها شناسایی و ویران شد ،471 بمب دستی و مقادیر زیادی تی .ان .تی و ماده c4 و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات از مخفیگاه تروریست ها کشف و ضبط شد.
سرهنگ الرفاعی تاکید کرد ، نیروهای مسلح مصر همچنان و با روحیه بالا مشغول انجام ماموریت های محوله برای پاکسازی سینا از گروه های تروریستی اند و این عملیات تا زمان تحقق همه اهداف برنامه ریزی شده ادامه می یابد.
الرفاعی همچنین گفت، مصر به حاکمیت همه کشورهای همسایه و مرزهای آن احترام می گذارد و برای کنترل مرزها و حفظ امنیت آن، با کشورهای همسایه هماهنگی انجام می دهد و اقدام به تبادل اطلاعات در خصوص تحرکات گروه های تروریستی می کند.
نیروهای مسلح مصر بنا بر دستور رئیس جمهوری این کشور از نهم فوریه (20 بهمن) گذشته عملیاتی گسترده ضد عناصر مسلح در منطقه سینا تحت عنوان عملیات ' سینا 2018' آغاز کرده است.

کد خبر: 914117

وب گردی

وب گردی