اجرای طرح پیشگیری از تصادفها در آزاد راه مشهد - باغچه

اجرای طرح پیشگیری از تصادف ها در مسیر آزادراه مشهد - باغچه واقع جنوب این کلانشهر امروز طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، فرمانده پلیس راه خراسان رضوی در این مراسم گفت: در چارچوب اجرای این طرح تخلفاتی مانند حرکت نکردن خودرو بین خطوط، تخطی از سرعت مجاز، توقف غیرمجاز خودرو در حاشیه جاده، تغییر خط حرکت خودرو بدون علامت، حرکات نمایشی خودرو، روشن نکردن چراغ خودرو پیش از غروب، رعایت نکردن فاصله طولی، حرکت ناوگان باری و مسافری در باند سوم آزادراه و نبستن کمربند ایمنی در طول آزادراه 38 کیلومتری مشهد - باغچه از طریق گشتهای محسوس و نامحسوس پلیس راه و دوربین های ثبت تخلف اعمال قانون می شود.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: رانندگانی که رفتارهای پرخطر ترافیکی دارند علاوه بر توقیف خودروی آنان به مدت 72 ساعت، به دادسرا معرفی می شوند تا در خصوص آنان احکام قضایی اجرا شود.
وی اجرای طرح پیشگیری از تصادف ها جاده ای را در آزادراه مشهد - باغچه نیازمند مشارکت مردم ذکر و بیان کرد: این آزادراه با شاخصه های ایمنی ساخته شده اما باز هم حادثه های سنگینی در آن به وقوع می پیوندد چنانکه سال 1394 طی تصادفها در این مسیر 38 کیلومتری 38 نفر کشته شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در این مراسم به مصوبه شورای استانی حمل و نقل و ترافیک به منظور ایجاد چهار ورودی در طول آزدراه مشهد - باغچه برای کامیونهای واحدهای شن شویی اشاره و بیان کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا ورود ناایمن خودروهای سنگین از جاده های فرعی به آزادراه از طریق ایجاد گذرگاههای ایمن مدیریت شود.
ابراهیم نصری افزود: 70 درصد تصادفات جاده ای در محدوده 30 کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد بنابراین باید دو بانده کردن جاده ها در این مناطق مورد توجه و اولویت اصلی راهسازی قرار گیرد.
وی همچنین گفت: 32 درصد تلفات تصادفات رانندگی در خراسان رضوی مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است که علت آن ربطی به جاده و زیرساخت آن ندارد.

901

کد خبر: 914128

وب گردی

وب گردی