افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد بدون صرف هزینه مالی

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه ها از اجرای موفقیت آمیز طرح استفاده از سیستم "پوش بک" برای افزایش ظرفیت اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد و اضافه شدن ۱۰ موقعیت پارک (افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت) خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محمدرضا زحمتکشان درباره این طرح توضیح داد: از چند ماه پیش مدیریت اپرون در فرودگاه ها را دربرنامه قرار دادیم که بتوانیم از فرصت ورود هواپیماهای با رده عملیاتی C به ناوگان حمل و نقل هوایی برای افزایش ظرفیت اپرون استفاده کنیم. در این راستا در جایگاه های شمالی اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد به جای خط کشی خودگردش از پوش بک (استفاده از خودروهای یدک کش) بهره بردیم.

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه ها افزود: استفاده از طرح" پوش بک" ظرفیت جایگاه ها را دو برابر می کند و ما توانسته ایم با همین روش ۱۰ موقعیت پارک هواپیما را به اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد اضافه کنیم و به ۴۹ پوزیشن پارک برسانیم.

او گفت: اجرای این طرح در اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد موفقیت آمیز بوده و در سال ۹۷ در اپرون غربی نیز عملیاتی خواهد شد.

به گفته زحمتکشان، این طرح در فرودگاه مهرآباد با دریافت آمار پروازهای سه ساله این فرودگاه و شناسایی رده های هواپیماهای استفاده کننده از جایگاه های اپرون انجام شده است و سال آتی چنین مطالعاتی درباره سایر فرودگاه ها انجام می شود.

او افزود: از جمله ویژگی های اجرای این طرح می توان به کاهش تاخیرهای پروازهای ورودی ناشی از وجود نداشتن موقعیت پارک هواپیما، هماهنگی بیشتر جایگاه های تخصیص یافته با رده عملیات پروازی فرودگاه، برطرف کردن گره های ترافیکی و افزایش درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اشاره کرد.

زحمتکشان گفت: اجرای این طرح در اپرون شرقی مهرآباد ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان و سالانه هفت میلیارد تومان درآمدزایی را محقق کرده است.

402

کد خبر: 914147

وب گردی

وب گردی