تشکیل "وزارت واردات" اقدام علیه اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم بروجرد در مجلس معتقد است که، تشکیل وزارتخانه‌ای که به صورت تخصصی واردات را دنبال کند، اقدامی علیه اقتصاد مقاومتی و تضعیف تولید داخلی است.

به گزارش ایسکانیوز، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در چند ماه گذشته لایحه‌ای برای تفکیک چند وزارتخانه به مجلس ارائه کرده بود که در آن لایحه به طور نمونه تلاش داشت وزارت صنعت و معدن را تفکیک‌سازی کند، گفت: تشکیل وزارتخانه‌ای که به صورت تخصصی واردات را دنبال کند، اقدامی علیه اقتصاد مقاومتی و تضعیف تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها از دستور کار مجلس خارج شده است ادامه داد: به نظر می رسد بحث تفکیک موضوعیتی ندارد و نباید به دنبال تفکیک وزارتخانه‌ها باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بحث تفکیک وزارت خانه‌ها به کمیسیون اجتماعی سپرده شده بود گفت: پس از آنکه بررسی‌های گسترده‌ای انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که در هر سه مورد ایراد اساسی وجود دارد و نباید تجمیع صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با واردات بی رویه و ضربه زدن به تولید داخلی مخالف هستم افزود: هنگامی که وزارت بازرگانی را بار دیگر احیا کنیم، عین به دنبال این هستیم که تولید داخلی را زمین بزنیم و یک وزارتخانه جدید درست کنیم که تخصص ویژه در واردات داشته باشد و نتیجه آن می شود که برای نشان دادن عملکرد خودش، دایم مجوز واردات صادر می کند زیرا کار دیگری ندارد که انجام بدهد.

گودرزی با تاکید بر اینکه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی بر خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: هنوز هم عده‌ای فرصت طلب را در کشور داریم که منافع ملی هیچ اهمیتی برای آنان ندارد و حاضر هستند برای داشتن سود شخصی، کالاهایی را وارد کنند که تولید ملی را به زمین بزند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تاکید بر اینکه اگر تفکیک صورت بگیرد یک موازی کاری به وجود می آید گفت: اکنون یک وزیر در مورد تولید و واردات تصمیم می‌گیرد و اگر واردات بی رویه اتفاق بیفتد می‌توانیم او را بازخواست کنیم اما با تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی، برای پاسخ در مورد اینکه چرا اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد و شاهد واردات بی رویه هستیم، باید دو وزیر را به مجلس دعوت کنیم.

منبع: تسنیم

303

کد خبر: 914181

وب گردی

وب گردی