گسترش خوابگاه‌های دانشجویی با بهره مندی از توانمندی خیرین

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: باید از ظرفیت‌های خیرین در احداث خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر محمدرضا فراهانی در مجمع خیرین سلامت دزفول افزود: در بسیاری از خوابگاه‌های کشور که بازدیدهایی از آن صورت گرفته، خیرین در احداث خوابگاه‌های دانشجویی مشارکت‌های خوبی داشته‌اند و باید فرهنگ امور خیر و خداپسندانه را در جامعه بیش از پیش تقویت کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور در حوزه سلامت ناقص است، خاطرنشان کرد: وقتی همه انرژی‌مان را صرف ساخت و احداث بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی می‌کنیم با کمبود منابع مواجه می‌شویم و دیگر قادر به احداث خوابگاه‌های مناسب و استاندارد نخواهیم بود، از این رو باید علاوه بر توسعه مراکز بهداشتی و بیمارستانی در کشور، زیرساخت‌های لازم برای تامین خوابگاه‌ برای دانشجویان به خصوص مناطق محروم را فراهم سازیم.

فراهانی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای محروم خیلی از دانشجویان بعضا توان مالی برای تهیه محل سکونت خود را ندارند و محل مناسبی برای اسکان پیدا نمی‌کنند، اظهار داشت: در برخی از شهرها شرایط خوابگاه‌های دانشجویی بهتر است و دانشجویان به لحاظ فضای خوابگاهی و اسکان مشکلی ندارند اما در برخی نقاط کشور وضعیت خوابگاه‌ها مناسب و در خور شان دانشجویان نیست.

وی گفت: دزفول نیز از جمله شهرهایی است که به لحاظ کمی و کیفی در زمینه خوابگاهی و تامین اسکان دانشجویان با مشکل مواجه است و یکی از هدف‌های اصلی ما در سفر به شهر دزفول، بررسی و رفع مسائل صنفی، رفاهی از جمله مشکلات خوابگاهی این دانشگاه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای تامین اسکان دانشجویان بیش از پیش فراهم شود، خاطرنشان کرد: این دانشجویان فردا به عنوان متولیان سلامت جامعه در حوزه سلامت و درمان به مردم خدمت رسانی خواهند کرد، باید در دوران دانشجویی به آنها رسیدگی بیشتری شود و شرایط اسکان و مسائل صنفی و رفاهی آنها را تامین کنیم.

وی گفت:‌ احساسم این است که دانشجویی که می‌خواهد در آینده پزشک و پرستار شود و به بیماران خدمت کند، باید در دوران دانشجویی به وی توجه بیشتری شود تا زمانی که تخصص‌های لازم علمی و پزشکی را می‌گیرد بتواند با تعهد بیشتری کار کند و به مردم خدمات پزشکی ارایه دهد.

فراهانی خاطرنشان کرد: اگر به این دانشجویان در دوران تحصیل بی‌توجهی کنیم و شرایط رفاهی، صنفی و اسکانش را به خوبی برای آنها فراهم نکنیم و دوران جوانی شان را با شرایط نامطلوب، ناسازگار کنیم، معلوم نیست زمانی که پزشک یا پرستار شدند بتوانند خدمات شایسته‌ای به مردم در زمینه‌های پزشکی و درمانی ارایه دهند.

وی افزود: بنابراین کمک کردن به حوزه زیرساخت‌های تامین اسکان و خوابگاه‌های دانشجویی از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر بتوانیم در دوران دانشجویی شرایط مطلوبی به لحاظ زیرساخت‌های خوابگاهی برای دانشجویان مهیا کنیم قطعا در سال‌های آینده بازخورد مثبت آن به جامعه بر می‌گردد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های خیرین در احداث خوابگاه‌های دانشجویی نیز استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در خیلی از خوابگاه‌های کشور که بازدیدهایی از آن صورت گرفته، خیرین در احداث خوابگاه‌های دانشجویی مشارکت‌های خوبی داشته‌اند و باید فرهنگ امور خیر و خداپسندانه را در جامعه بیش از پیش تقویت کنیم.

وی گفت: باید در زمینه توسعه و گسترش خوابگاه‌های دانشجویی از توانمندی خیرین بهره‌مند شویم، البته به غیر از احداث خوابگاه از طریق خیرین، باید ظرفیت‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های خوابگاهی را با روش‌های دیگر نیز تامین کنیم.

فراهانی خطاب به خیرین گفت: شما خیرین سلامت در حوزه نظام سلامت و انجام کارهای عام المنفعه و ساخت بیمارستان و مراکز درمانی پیش قدم و باانگیزه بودید و این کار شما ستودنی است از این رو باید با کمک شما خیرین کمک‌ کنیم در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و تامین اسکان دانشجویان به خصوص در مناطق محروم، گام‌های موثری برداریم.

وی گفت: کلکسیونی که شما خیرین در کارها و فعالیت‌های خیر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی که حوزه خطیری است، ایجاد کرده‌اید بسیار ستودنی است اما اگر در کنار فعالیت‌های خیر در حوزه سلامت، به بحث احداث خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص در مناطق محروم ورود کنید، تصویر کاملی از اوج ایثار و هوشمندی و درایت در شما متجلی می‌شود.

فراهانی با اشاره به ارزش کار خیرین سلامت اظهار داشت: معتقدم کسانی که از جان و مال خود می‌گذرند انسان‌هایی هستند که به خوبی معرفت نفس و معرفت الهی پیدا کرده‌اند، البته شهر دزفول سمبل مقاومت مردمی است که نشان داده‌اند اگر کشور نیاز داشته باشد از جانشان هم می‌گذرند.

وی افزود: خیرین در دزفول بسیار فعال هستند و بسیاری از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهر ناشی از کمک‌های آن هاست که نشان از هوش سرشار و نکته سنجی آن ها دارد، از این رو بنده مایلم در موضوع وضعیت معیشتی و خوابگاهی دانشجویان ورود کنم. ۷۰ درصد دانشجویان دزفول، غیربومی هستند، از شهرهای مختلف می آیند و از حمایت خانواده جدا می‌شوند. ما هم متاسفانه زیرساخت‌هایمان در زمینه خوابگاهی ضعیف است و منابع و انرژی را صرف ساخت بیمارستان و حوزه درمان می‌کنیم.

در ادامه بازدید دکتر فراهانی از دانشگاه علوم پزشکی دزفول در نخستین دیدار، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشستی صمیمانه با اعضای شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی دزفول دیدار و گفت و کرد.

میثم بهرامی ارشد دبیر کل شورای صنفی، کامین خواجوی دبیر خوابگاه اندیشه، مجید غلامی دبیر دانشکده پیراپزشکی، جواد طاهری شهردار خوابگاه شهید سوداگر و زهرا مکیان شهردار خوابگاه کوثر با دکتر فراهانی دیدار کرده و مشکلات صنفی، رفاهی دانشگاه علوم پزشکی دزفول را به نمایندگی از دانشجویان مطرح کردند و خواستار حل مسائل و مشکلات صنفی و رفاهی دانشگاه شدند.

لزوم برگزاری اردوهای دانشجویی، اعتراض نسبت به تعویض خوابگاه دولتی با خوابگاه استیجاری برای پسران، گرفتن هزینه از دانشجویان دختر در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه، اعتراض نسبت به مشکلات فرهنگی ایجاد شده ناشی از خوابگاه مشترک برادران با دانشجویان دانشگاه آزاد، برخورد کمیته انضباطی با دانشجویان در اثر کوچکترین اعتراض از جمله مسائلی بود که نمایندگان شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در دیدار با دکتر فراهانی مطرح کردند.

منبع:مفدا

204

کد خبر: 914192

وب گردی

وب گردی