مراسم طرح تعالی خانواده همسران کارکنان سازمان اوقاف

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تشریح کرد: ویژگیها ونشانه های زن مومن در فرهنگ اسلامی مدرس حوزه علمیه قم گفت: یکی از صفات حضرت زهرا(س) "حانیه" به معنی کسی که به همسر خود مهربانی می‌کند است که یکی از نشانه‌های زن مومن نیز به شمار می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در مراسم طرح تعالی خانواده همسران کارکنان سازمان اوقاف که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار کرد: حضرت زهرا(س) القاب بسیار زیادی داشتند که یکی از آنها حانیه بود و در لغت به معنای کسی که به همسر و فرزندان خود خوبی و مهربانی میکند است و این لقب بسیار برازنده حضرت بود.
وی در خصوص مهریه حضرت زهرا(س)افزود: زمانی که پیامبر مهریه حضرت را 500 درهم نقره بیان کردند ایشان گفتند چرا تفاوتی بین من و دیگر زنان وجود ندارد و از پیامبر خواستند که مهریه ایشان را شفاعت کردن از گنهکاران امت پیامبر باشد.
این استاد حوزه دلیل این درخواست حضرت را مهربانی و علاقه به پدر عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) فرمودند من نگاه به قلب پیامبر کردم و دیدم نگرانی ایشان از عاقبت امت است و با این مهریه خواستم نگرانی پیامبر را کم کنم.
وی گفت: بعد از درخواست حضرت زهرا(س) جبرئیل با طبقی وارد شدند و سند شفاعت حضرت را آوردند که فاطمه زهرا(س) وصیت کردند این سند همراه ایشان دفن گردد تا در روز قیامت امت پیامبر را شفاعت کنند.
فرحزاد در خصوص دعا کردن برای دیگران افزود: از اول شب تا اذان صبح بهترین زمان برای دعا کردن است و سعی کنید در حق دیگران بسیار دعا کنید که روایت است اگر برای دیگران دعا کنید خداوند صد هزار برابر آن را برای خود شما مستجاب می کند.
وی درباره سوال امام حسن از حضرت زهرا(س) درباره اینکه چرا یکسره برای دیگران دعا می کنید گفت: حضرت زهرا(س) گفتند سعی کنید اول به فکر دیگران باشید و سپس به فکر خودتان باشید و در حق همسایه ها ، فامیل و دوستان دعا کنید.
این کارشناس مباحث دینی در وصف مادران افزود: نامگذاری این روز به نام " روز مادر " کار بسیار ارزشمندی است و باید مادرها را اکرام کنیم زیرا مادرها همیشه اول به فکر فرزندان و همسر هستند وسپس به فکر خودشان و مادرها حاضرند تمام هستی خود را برای فرزندانشان خرج کنند.
وی اظهار داشت: بعد از 14 معصوم و پیامبران بیشترین کسی که بر ما حق دارد مادر است و مادر کسی است که حاضر است شب تا صبح بالای سر فرزند بیدار بماند تا فرزندش در آرامش بخوابد و خود گرسنه بماند تا فرزند سیر شود.
فرحزاد از جایگاه مادران نزد خدا گفت: اگر مشکلی در زندگی داشتید و گره آن باز نشد به پای مادر بیافتید و آنقدر گریه کنید که گریه شوق از چشمان مادر سرازیر شود و آنگاه است که دعای شما مستجاب میشود.
وی ازنامهای های فاطمه گفتند: حضرت همیشه در حال کمک کردن به دیگران بوده اند و همیشه به فقرا کمک میکردند و در روز قیامت هم تا تمام امت خود را وارد بهشت نکند خودشان وارد بهشت نخواهند شد و دلیل نامگذاری ایشان به نام فاطمه یعنی کسی که دوستان خود را از آتش جهنم رهایی می‌بخشد.
این کارشناس مسائل دینی یکی از دلایل اینکه می گویند بهشت زیر پای مادران است را چنین اظهار داشت: مادران از صبح که بیدار می‌شوند به فکر فرزندان و غذا و نظافت و زندگی آنها هستند و در این راه هر قدمی که بر می‌دارند ثوابی نوشته می‌شود.

کد خبر: 914222

وب گردی

وب گردی