ادامه واریز سود سهام عدالت روستاییان و عشایر در هفته آتی

واریز سود نوزدهم گروه از مشمولان سهام عدالت- نزدیک به 12 میلیون نفر از روستاییان و عشایر سراسر کشور- از دیروز آغاز شده است و فردا ادامه می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حدود 12میلیون نفر از روستاییان و عشایر در مرحله واریز مرحله تکمیلی، از سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 برخوردار شده اند که مبلغ پنج هزار و 800 میلیارد ریال سود سهام عدالت آنان از سوی سازمان خصوصی سازی و از طریق بانک های عامل کشور از پنجشنبه به حساب آنان واریز شده است.
34 بانک عامل و موسسه مالی و اعتباری مجاز عملیات توزیع سود را بر عهده دارند که در نخستین گام 31 بانک واریز سه هزار میلیارد ریال را از پنجشنبه آغاز کرده اند.
آنگونه که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است در یک تا دو روز آتی کاری (تا یکشنبه)، سه بانک دیگر نیز به جریان واریز سود وارد می شوند.
روستاییان و عشایر مشمول، همگی یک سوم سود متعلق به خود را دریافت کرده اند و اکنون دو سوم بقیه سود به حساب آنان واریز می شود.
تاکنون سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 شرکت های سرمایه پذیر مربوط به 18 گروه از مشمولان تسویه شده است.
با واریز سود سهام عدالت روستاییان و عشایر (به عنوان گروه نوزدهم از مشمولان)، سود آخرین گروه از مشمولان که شامل کارکنان و شاغلان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی است، تا پیش از عید به حساب مشمولان این گروه واریز می شود.
آن دسته مشمولانی که پس از تسویه حساب سود سهام عدالت گروه های مربوط به خود شماره شبای حسابی بانکی را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند و نیز آن دسته از مشمولانی که از این به بعد شماره شبا را در این سامانه وارد می کنند، پس از تایید شماره شبا و نیز پس از تسویه کامل سود سهام عدالت با همه گروه ها، سود سهام خود را در اوایل سال آینده دریافت می کنند.
مرحله نخست پرداخت سود سهام عدالت از اواخر دی ماه پس از موافقت رییس جمهوری آغاز شد و همه مشمولان یک سوم از سود خود را بسته به اینکه چه میزان سهام آنها آزاد شده است، دریافت کردند.
مرحله دوم این واریزها از دهه فجر آغاز شد و 16 گروه مشمول سهام عدالت از جمله ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خادمان مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، بیماران خاص، مددجویان موسسه های خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و زیر حمایت و تاکسیرانان در مرحله دریافت سود باقیمانده قرار گرفتند.
مرحله سوم پرداخت این سود به چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که زیرپوشش کمیته امداد نیستند و کسانی که تاکنون زیر پوشش کمیته امداد بودند اما اکنون مددجو نیستند، اختصاص دارد که به گفته مسئولان سازمان خصوصی سازی، تلاش می شود تا پایان سال پرداختی های این گروه ها نیز انجام شود.
قرار است آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت بیستم اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شود.
پارسال نیز در آیین مشابهی سامانه سهام عدالت با حضور معاون اول رییس جمهوری رونمایی شد و بر اساس آن مشمولان فرصت یافتند شماره شبای حساب های خود را به سامانه واریز یا نسبت به تسویه اقساط سهام خود اقدام کنند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 914240

وب گردی

وب گردی