استعفای رئیس ائتلاف معارضان خارج‌نشین سوریه

در سایه ناکامی‌های مستمر سیاسی ائتلاف معارضان سوریه، رئیس این ائتلاف به دلیل آنچه آن را «وضعیت جسمانی بد» خواند، استعفا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «ریاض سیف» رئیس ائتلاف موسوم به «ائتلاف ملی معارضان سوریه» که سال 2013 در ترکیه تشکیل شد، امروز جمعه از استعفای خود خبر داد.

به گزارش وبگاه «روسیا الیوم»، ریاض سیف در توییتر خود نوشت: وضعیت سلامتی‌ام در دوره اخیر بدتر شده و دیگر قادر نیستم وظایفم را در ریاست ائتلاف انجام بدهم.

او در ادامه اعلام کرد که «استعفای خود را از ریاست ائتلاف اعلام می‌کنم و امیدوارم که در انتخاب ریاست جدید موفق باشید».

سیف، ششمین رئیس ائتلاف بود. او در ماه می 2017 انتخاب شده بود. ائتلاف معارضان هر چندماه یک بار برای انتخاب رئیس انتخابات داخلی برگزار می‌کند.

ائتلاف معارضان، مجموعی از معارضان سوری است که بیشتر آنان خارج‌نشین هستند و مورد حمایت آمریکا و متحدان غربی و عربی آن است. این ائتلاف 63 کرسی دارد.

«احمد معاذ الخطیب»، «جرج صبرا»، «احمد الجربا»، «هادی البحره»،‌ «خالد خوجه» و «انس عبده» پنج نفری هستند که قبل از سیف ریاست این ائتلاف را بر عهده داشته‌اند.

گفته می‌شود با توجه به اختلافات داخلی این گروه در سایه شکست‌ها و ناکامی‌های متوالی آنان در عرصه سیاسی و میدانی سوریه، ائتلاف در انتخاب رئیس جدید، کار دشواری در پیش دارد.

منبع:فارس

کد خبر: 914272

وب گردی

وب گردی