تمام آنچه استاندار سمنان در دیدار با سرمایه گذارن روسی گفت

استاندار سمنان با بیان اینکه ظرفیت های سرمایه گذاری استان برای حضور بخش خصوصی بسیار مطلوب است، گفت: شرایط استان برای بهبود روابط اقتصادی با روسیه فراهم است.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاووشی عصر جمعه در دیدار با سرمایه‌گذاران کشور روسیه به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان بابیان اینکه شرایط برای بهبود روابط اقتصادی با روسیه از سوی سمنان فراهم است، ابراز داشت: این استان از ظرفیت‌های مطلوبی از جمله برخورداری از دو فرودگاه، ناوگان ریلی و ترانزیت جاده‌ای بهره‌مند است بنابراین استانداری از هر سرمایه‌گذاری که منجر به ایجاد اشتغال مستقیم در استان شود استقبال خواهد کرد. ‌

وی بابیان اینکه یکی از سیاست های دولت، توسعه روابط اقتصادی با روسیه است، افزود: بی شک صرف اتکا به درآمدهای نفتی نمی‌تواند به‌تنهایی تضمین‌کننده رونق اقتصادی ایران باشد لذا نیاز به حضور و مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی وجود دارد.

استاندار سمنان بابیان اینکه می‌کوشیم تا با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری خارجی، راه را برای توسعه بیشتر در استان هموار کنیم، ابراز داشت: قطعا سیاست ما نیز در استانداری فراهم شدن شرایط برای بهبود روابط بین دو کشور است.

چاووشی بابیان اینکه سمنان از ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بهره‌مند است، تصریح کرد: سمنان استانی کاملا دانشگاهی محسوب می‌شود و وجود دانشگاه صنعتی شاهرود می‌تواند ما را در پیشبرد امور بهتر یاری کند و همچنین شرق استان نیز در تولید انواع میوه و محصولات باغی سرآمد است که می‌توانیم در این زمینه‌ها با کشور روسیه همکاری خوبی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه آماده بهره‌برداری و فرآوری از معادن در سطح استان سمنان هستیم، افزود: خوشبختانه در استانی زندگی می کنیم که از نظر تنوع مواد معدنی بسیار تکمیل است و با انجام کار مطالعاتی می‌توان از این ظرفیت در حوزه اشتغال و کارآفرینی استفاده کنیم.

کد خبر: 914281

وب گردی

وب گردی