آغاز عملیات پاکسازی شعاع 5 کیلومتری ورودی شهرها

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات پاکسازی شعاع 5 کیلومتری ورودی شهرهای این استان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، اقبال عباسی روز جمعه در آئین مشارکت عمومی در پاکسازی و حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری در بوستان ملت شهرکرد و همچنین در ورودی مرکز استان تاکید کرد: در این آئین افزون بر یکهزار نفر از مسئولان، دانشجویان، کارمندان، کارگران، اعضای سازمان های مردم نهاد و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

وی افزود: بسیج عمومی برای پاکسازی طبیعت نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی شاخص های سلامت دارد.
عباسی تصریح کرد: به همین منظور در آستانه سال نو پاکسازی ورودی های شهرهای چهارمحال و بختیاری و به ویژه شهرکرد در شعاع 5 کیلومتر به عنوان یکی از برنامه های مهم ویژه پاکسازی طبیعت در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: حضور مسئولان، دانشجویان، کارمندان، کارگران، اعضای سازمان های مردم نهاد و قشرهای مختلف مردم در گروه های مختلف سنی در آئین مشارکت عمومی در پاکسازی و حفاظت از محیط زیست الگویی نمونه برای سایر نقاط چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اجرای این برنامه بایستی به سایر نقاط شهری و روستایی شهرستان های 9 گانه استان گسترش یابد تا در تمامی فصل های سال شاهد محیط زیست سالم و پاکیزه در بخش های مختلف این استان باشیم.

وی گفت: فرهنگسازی مشارکت عمومی در پاکسازی و حفاظت از محیط زیست در بین قشرهای مختلف مردم و مسئولان می تواند در معرفی مطلوب تر فرهنگ چهارمحال و بختیاری به مسافران داخلی و خارجی ورودی به این استان مؤثر باشد.

عباسی تاکید کرد: فرهنگسازی به منظور جلوگیری از آلوده کردن محیط زیست و جمع آوری زباله های تولید شده ناشی از حضور مسافران و گردشگران در زمان ترک محل های عمومی توریستی و تفریحی باید در دستور کار قرار گیرد.

901

کد خبر: 914295

وب گردی

وب گردی