تعدادی از افراد مسلح از غوطه شرقی خارج شدند

رسانه های سوریه اعلام کردند که تعدادی از افراد مسلح از طریق گذرگاه الوافدین از غوطه شرقی خارج شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رای الیوم، گروه شورشی موسوم به "جیش الاسلام" از مهمترین گروه‌های شورشی در غوطه‌ شرقی پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود، نخستین گروه از افراد مسلح بازداشت شده نزد این گروه از منطقه خارج خواهند شد. در حالی که این گروه به تعداد آنها اشاره نکرد.

در این بیانیه آمده، براساس رایزنی بین فرماندهان جیش الاسلام، سازمان ملل و گروه‌های بین‌المللی با مشارکت نمایندگان جامعه مدنی در غوطه‌ شرقی، توافق شد نخستین سری از عناصر هیات تحریر الشام (النصره سابق) که در زندان‌های جیش الاسلام بودند، از منطقه خارج شوند.

در بیانیه این گروه شورشی تاکید شده، این افراد در عملیات امنیتی جیش الاسلام در ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ برای ریشه کن کردن این گروه بازداشت شدند و توافق شده بنا بر تمایلاشان به ادلب بروند.

تلویزیون رسمی سوریه تصاویری از شورشیان در یک اتوبوس را پخش کرد بدون این که اشاره‌ای به تعداد آنها و وابستگی‌شان به جناح یا گروه خاصی داشته باشد. تصویر آنها در گذرگاهی که دولت برای عملیات خروج تعبیه کرده بود،‌ پخش شد.

خبرنگار تلویزیون سوریه گزارش داد، این اتوبوس حامل ۱۳ فرد مسلح بود، در حالی که در زیرنویس این شبکه تلویزیونی آمده بود، آنها به همراه خانواده‌هایشان از غوطه‌شرقی خارج شدند.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه نیز خروج تعدادی از افراد مسلح در غوطه شرقی از گذرگاه الوافدین را تایید کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری آورد، گروه جیش الاسلام با خروج افراد مسلح النصره از غوطه‌شرقی به سمت ادلب موافقت کرده است.

منبع : ایسنا

کد خبر: 914313

وب گردی

وب گردی