منطقه آزاد چابهار آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروز 97

‌دبیر ستاد اجرایی خدمات دائمی سفر منطقه آزاد چابهار از آمادگی این سازمان برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروز97 خبر داد و افزود: مانور آمادگی قبل از ایام تعطیلات، مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی ورودی به منطقه و چابهار، مراسم تحویل سال، برپایی نخستین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و سوغات و جشنواره اقوام ایرانی و غذاهای محلی، برپایی سفره‌های هفت‌سین متعدد، برپایی سفره هفت‌سین در زیرآب(دریا) ازجمله برنامه‌هایی هستند که در همین راستا انجام خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز، ‌طاهره شهرکی اضافه کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی اهدای نمادین لباس محلی به گردشگران، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری کلاس‌های آموزش میزبانی و آداب معاشرت و میزبانی برای تورلیدرها، رانندگان تاکسی، پرسنل مراکز اقامتی و تفریحی و نیروهای پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و نیروهای حراست فیزیکی و ...‌ برپایی ایستگاه‌های از من بپرس (پایگاه‌های اطلاع‌رسانی) نیز صورت می‌پذیرد‌.

وی اظهار کرد: در این ایام اولین نمایشگاه کشوری صنایع‌دستی و سوغات و جشنواره‌ی اقوام ایرانی و غذاهای محلی در سطح منطقه آزاد چابهار برپا می‌شود‌.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: نظارت بهداشتی بر مراکز پذیرایی و فروشندگان لوازم‌آرایشی، نظارت بر قیمت اجناس و اتیکت گذاری اقلام، پیگیر اخذ مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه در سطح استان، بهسازی و تنظیف مراکز گردشگری و تاریخی، نظارت مستمر بر مراکز بین‌راهی، راه‌اندازی مکان‌های رسیدگی به شکایات و انتقادات و جمع‌آوری اشیاء مفقوده توسط این ستادانجام خواهد شد‌.

شهرکی دیگر کارهایی که توسط این ستاد انجام می‌شود را پیگیری راه‌اندازی پلاژ بانوان و آقایان در پلاژ ساحلی تیس، برگزاری مسابقات متنوع ازجمله مسابقه قوی‌ترین مردان گردشگر، برپایی چادرهای نماز، شبانه‌روزی کردن فعالیت دبیرخانه ستاد جهت پاسخگو بودن به سؤالات گردشگران و اعلام شماره تلفن گویا عنوان کرد‌‌.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری مسابقات ساحلی و‌ دریایی، برگزاری جشن‌ها و تئاتر خیابانی، برگزاری جشنواره شبانه در جایگاه میلاد٢، پخش زنده‌ی تلویزیونی از شبکه استانی هامون‌، برگزاری تورهای چابهار گردی و طبیعت‌گردی، ایجاد سایت ورزش‌ها و تفریحات دریایی، راه‌اندازی کارناوال شادی نیز صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

901/900

کد خبر: 914317

وب گردی

وب گردی