همسفرتابهشت الگویی موفق برای آموزش همسران در جامعه است

حجت الاسلام نصیری، طرح همسفرتابهشت را الگویی موفق در زمینه آموزش همسران ارزیابی کرد و گفت: این طرح نباید صرفا به دانشجویان محدود شود و شایسته است سایر ارگان ها هم برنامه هایی از این دست برای پوشش اقشار مختلف جامعه تدارک ببینند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت الاسلام نصیری، مسؤول نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد واحد مشهد، با اشاره به موفقیت و پایداری ازدواج های دانشجویی گفت: بخش عمده ای از این موفقیت، مرهون آموزش های ارائه شده در طرح همسفرتابهشت است.
وی ادامه داد: البته اینکه صرفا ستاد ازدواج، متولی این آموزش ها باشد، کفایت نمی کند و شایسته است سایر ارگان ها هم برنامه هایی از این دست برای پوشش اقشار مختلف جامعه تدارک ببینند.
حجت الاسلام نصیری با تأکید بر ضرورت تداوم آموزش ها و ارتباط با زوجین، پس از بازگشت آن ها از طرح سه روزه در مشهد، اظهار کرد: همسران در طی مراحل مختلف زندگی همچنان نیاز به حمایت دارند(در قالب کارگاه های آموزشی یا سیر مطالعاتی و ...) و همسفرتابهشت صرفا بهانه ای برای ایجاد انگیزه آموزش مهارت های زندگی در زوج های جوان است.
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد مشهد آموزش های مربوط به انتخاب صحیح همسر، ارتباط همسران و نیز تربیت فرزند را از واجبات زندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، کمبود آگاهی و آموزش ها در حوزه مهارت های زندگی، پاشنه آشیل زندگی ها و علت اصلی بسیاری از اختلافات زناشویی است.
وی با تأکید براینکه درس «دانش خانواده» باید در بدو ورود دانشجویان و همان سال اول ارائه شود، افزود: همچنین می بایست این درس به صورت مجزا برای مجردین و متاهلین تدریس شود چرا که هر یک سرفصل های خاص خود را دارند.
حجت الاسلام نصیری به جوانان توصیه کرد: حتما زندگی تان را با آموزش آغاز کنید.

202

کد خبر: 914345

وب گردی

وب گردی