پاسخگوی وقت و هزینه مسافران هواپیما چه کسی است؟/5 ساعت دشوار برای زائران مازندرانی در بغداد

شنبه 19 اسفند 1396 - 10:36
کد مطلب: 914369
فرودگاه

پرواز هواپیمایی زاگرس که قرار بود روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت هشت صبح از بغداد به فرودگاه ساری پرواز کند، به گفته مسافران به علت پرداخت نشدن هزینه سوخت هواپیما اجازه پرواز نگرفت و مسافران ساعت‌ها در فرودگاه سرگردان بودند.

به گزارش ایسکانیوز «آقاجانی» اهل فریدونکنار یکی از زائرین کربلای معلی و مسافر این هواپیما در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گیت مبحوس شده و حق استراحت نداشتیم، مدام تحت نظر بوده و بی‌خوابی و خستگی باعث بهم‌ریختگی همه زائرین شد.

در سالن انتظار حق استراحت نداشتیم

وی افزود: به محض ورود به داخل هواپیما خلبان از همه مسافرین عذرخواهی کرده و گفت ما رأس ساعت هشت صبح در فرودگاه حضور داشتیم اما به‌علت پرداخت نکردن سوخت هواپیما، پرواز صورت نگرفته است.

این زائر کربلا معلی و مسافر هواپیمای زاگرس گفت: در هواپیما 250 زائر وجود داشت که اکثر آن‌ها بیش از ۷۰ سال سن داشته و تحمل شرایط گرسنگی و خستگی را نداشتند.

آقاجانی در ادامه خاطرنشان کرد: به محض ورود به داخل فرودگاه ساری درخواست سبد کردیم تا وسایل را با آن حمل کنیم اما گفتند باید برای گرفتن سبد فیش 5000 تومانی پرداخت کنید، به وضعیت موجود اعتراض کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم.

پاسخگوی وقت و هزینه مسافران هواپیما چه کسی است؟

آقاجانی افزود: پس از رسیدن به مقصد وقتی موضوع را با مدیر ترمینال فرودگاهی ساری مطرح کردیم به ما گفت، کار ما به جایی رسید که پول را برای شرکت هواپیمایی بغداد کارت به کارت کردیم تا توانستیم اجازه پرواز بگیریم، تأخیر گروه ما باعث شد پرواز سه گروه بعدی نیز با تأخیر رو به رو شود.

وی با گلایه گفت: دو میلیون تومان هزینه کردیم تا سفر خوبی داشته باشیم اما متأسفانه با این مشکل و تأخیر چند ساعته روبه رو شدیم، به طوری که عوامل فرودگاه بغداد با بدترین شکل ممکن با ما برخورد کردند.

مسافران قربانی کدام گناه؟!

«کیهان‌پور» اهل رامسر و یکی از مسافران این پرواز نیز به ایسنا گفت: پرواز روز سه‌شنبه ساعت هشت صبح بود اما تا 12 و 20 دقیقه طول کشید؛ بارها اعلام کردند نیم ساعت دیگر، یک ساعت دیگر و... پرواز تاخیر دارد که در نهایت از سوی خلبان هواپیما مطلع شدیم که به علت پرداخت نشدن پول بنزین، اجازه پرواز داده نشد.

وی افزود: مردم همه هزینه‌های خود را پرداخت کردند، در موقع پرداخت هزینه تا آخرین ریال از ما گرفته می‌شود تا سفر راحت‌تری داشته باشیم، ما حتی نتوانستیم روی صندلی فرودگاه استراحت کنیم، به ما این اجازه داده نشد و هیچ کس بابت این قضیه از ما عذرخواهی نکرد، کسی از سازمان حج و زیارت هم جویای احوال مسافران نشد.

تأخیر هواپیمایی مربوط به سازمان حج و زیارت مازندران نیست

«حبیب‌الله ساداتی» مدیر حج و زیارت مازندران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همه قراردادهای حج و زیارت از سازمان حج و زیارت است، این مسأله پیش آمده برای زائرین یک مسأله کشوری بوده و مربوط به استان مازندران نیست.

وی افزود: این یک مسأله جدید است که برای نخستین بار با آن مواجه شدیم، در هر کاری قراردادی وجود دارد و طبق آن هزینه ها پرداخت می‌شود.

ساداتی در ادامه یادآور شد: در هیچ جای دنیا این گونه نیست که به‌علت پرداخت نشدن هزینه بنزین هواپیما اجازه پرواز داده نشود، مردم همه هزینه‌های سفر خود را پرداخت کرده‌اند.

ایسنا

700

20 / 20

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار