وعده‌هایی که عملی نشد/ عدم تعادل در بازار و واردات بی رویه محصولات کشاورزی عامل اصلی استیضاح حجتی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم بحث مدیریت کلان کشور اولین فاکتور موفقیت در بحث مدیریت سرمایه آن کشور است. به همین دلیل اعضای کمیسیون برای اولین بار خودشان استارت استیضاح وزیر کشاورزی را زدند.

علی وقف چی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خیرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درخصوص طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی،اظهار داشت: بزرگترین و مهم‌ترین مسائلی که مطرح بود، بحث تغییرات در مدیریت کلان کشور در وزارت کشاورزی بود. نمایندگان مجلس قبل از اینکه به ایشان رای اعتماد بدهند با او اتمام حجت کرده بودند ولی متاسفانه بنا به دلایلی وزیر جهاد کشاورزی مقاومت کرد و تغییراتی که انجام داد مورد اقبال مجموعه خود و کمیسیون کشاورزی واقع نشد.

او تصریح کرد: ما معتقد هستیم بحث مدیریت کلان کشور اولین فاکتور موفقیت در بحث مدیریت سرمایه آن کشور است. به همین دلیل اعضای کمیسیون برای اولین بار خودشان استارت استیضاح وزیر زدند و این نشانگر عدم توجه وزیر جهاد کشاورزی به خواسته به حق و ملی در کمیسیون کشاورزی بود.

وقف‌چی تاکید کرد: با عنایت به اینکه شخصا در زمان رای اعتماد و معرفی وزرا به ایشان رای مثبت نداده‌ام و این مسئله را به آقای حجتی نیز اعلام کرده‌ام، با حضور او در این سمت مخالف هستم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: باتوجه به مشکلات موجود در بخش کشاورزی از جمله مباحث الگوی کشت، عدم تعادل در بازار و رانت‌های موجود در زمینه واردات مخصوصا در بخش دولتی باعث شد تا از کمیسیون کشاورزی استیضاح وزیر کلید زده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی قول‌های داده بودند که نیروهای جدیدی را جایگزین افراد حاضر در وزارتخانه کند و از پتانسیل و جوانی آنها استفاده نماید که متاسفانه چنین اتفاقی صورت نگرفت.

او افزود: متاسفانه به دلیل نبود مدیریت ایشان، شاهد ورادات بی رویه محصولات کشاورزی در بازار هستیم؛ این در حالیست که محصولات کشاورزی ما، ظرفیت بالقوه را برای صادرات دارد. همچنین مدیریت ناکارآمدی ایشان باعث شد که 30 میلیون قطعه مرغ در کشور تلف شود. این موارد باعث شد که وزیر کشاورزی روز چهارشنبه استیضاح شود.

402

کد خبر: 914427

وب گردی

وب گردی