شاه آبادی: بیش از سه هزار برنامه رادیویی در نوروز پخش می شود

معاون صدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: بیش از سه هزار ویژه برنامه مخصوص ایام نوروز از 16 شبکه رادیویی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، حمید شاه آبادی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه های نوروزی رادیو که صبح امروز در سازمان صداو سیما برگزار شد، اظهار کرد: رادیو بطور جدی در زندگی افراد نقش تاثیرگذاری دارد. در فصل جدید برنامه های رادیویی تصمیم گرفته ایم که فعالیت ها به گونه ای باشد که سبب افزایش کارآمدی رادیو در زندگی مردم شود.

وی ادامه داد: تقویت خودباوری در افراد جامعه، دوری از حرکت های جناحی و سیاسی، توجه ویژه به افزایش مهارت های زندگی، ارتقای معنویت در جامعه، نقش جدی رسانه در بخش آموزش و حوزه تکالیف شهروندی از مهم ترین رویکرد های رادیو است.

معاون صدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توجه رادیو به نیاز مخاطبان، افزود: در جلساتی که در ماهای گذشته برگزار شد، تصمیم گرفتیم بطور جدی مخاطب محوری را در دستور کار خود قرار دهیم.

شاه آبادی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که با استفاده ظرفیت عظیم نیروی انسانی و ارتقا آموزش، مسایل صنفی را حل کنیم تا در نهایت برنامه های شنیداری تازه و جدیدی را به مخاطب ارایه کنیم.

وی در ادامه به نقش پر رنگ رادیو به عنوان پیکره ای از سازمان صدا و سیما، گفت: در حال حاضر 35/9 درصد از مخاطبان شنونده شبکه های رادیویی هستند بنابراین ارتقا کیفیت برنامه ها در راستای علایق و سلایق مردم و افزایش کمی برنامه ها نیز از مهم ترین اولویت های ماست.

معاون سیما به تولید برنامه های شاد، سرگرم کننده و آموزشی مرتبط با حال و هوای نوروز اشاره کرد و افزود: برنامه های نوروزی در راستای معرفی فرهنگ ایرانی_اسلامی تهیه شده و همچنین میلادها و وفات ها را هم در این ایام در نظر گرفته ایم بطور مثال روز اول عید با وفات امام هادی همزمان است به همین دلیل برنامه های متناسب با این روز را پخش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: توجه به موضوع احترام به خانواده شهدا و تکریم شهدای مدافع حرم از مهمترین برنامه های رادیو معارف است. همچنین برنامه های طنز هم در اولویت شبکه صبا قرار دارد.

شاه آبادی با اشاره به اینکه در ایام نوروز برنامه های سیما بیش از هر زمان دیگری مورد استقبال مردم قرار می گیرد، گفت: تلاش شده در جاده های کشور حداقل بخش سندروم سازی رادیو ها انجام شود تا به خوبی بتوانیم مردم را از رخدادهای سفرهای نوروزی مطلع کنیم.

وی از سبک جدید برنامه های نمایشی رادیو نمایش خبر داد و یادآور شد: رادیو آوا و رادیو نمایش برنامه های جدیدی از جمله ضبط نمایش های سه بعدی را در ایام نوروز به مخاطبان خود ارایه می دهند. تلاش کرده ایم فرمت های جدیدی را بوجود آوریم تا به مخاطب نزدیک تر شویم. کانا صبا به عنوان یک شبکه مستقل به مجموعه سیما اضافه شد تا کمبودهای حوزه طنز را برطرف کند. امیدوارم موضوعات ظنز بیش از سال های گذشته در دستور کار برنامه سازان قرار گیرد.


معاون سیما درباره اطلاع رسانی درخصوص رخدادهای مختلف در سفرهای نوروزی، اظهار کرد: در حال حاضر با نهادهای مختلف در ارتباط هستیم و نزدیک به 200 نقطه حادثه خیز در کشور را برای اطلاع رسانی مشخص کردیم.


شاه آبادی در ادامه درباره تغییرات بوجود آمده در رادیو، گفت: سعی کردیم با تغییرات درون سازمانی و حل مسایل صنفی مدیران از ظرفیت های انسانی استفاده بهینه کنیم. همچنین باشگاه رادیویی با هدف توسعه آموزش نیروی انسانی را احیا کردیم.


وی به تغییرات برون سازمانی رادیو اشاره کرد و افزود: در بخش اول بر روی قوانین و مقررات سازمانی بازنگری های جدی انجام شد تا بتوانیم امتداد پیام که ماموریت اصلی مان است را اجرایی کنیم. برنامه ای که با زحمت بسیار تولید می شود به شیوه های مختلف باید درگاه انتشار داشته باشد.


معاون سیما در ادامه از افتتاح پایگاه های مختلف شنیداری در شبکه ایران صدا خبر داد و گفت: شبکه ایران صدا پایگاه هایی برای موسیقی و کتاب پویا در نظر گرفته که موجب ارتقا در فضای مجازی می شود. همچنین فعالیت رادیو های فصلی مانند رادیو انقلاب و رادیو کتاب که همزمان با نمایشگاه کتاب است، ادامه دارد.


شاه آبادی همچنین معرفی برنامه شاخص را از مهم ترین اولویت های رادیو دانست و اظهار کرد: برای برنامه های خاص استانداردهایب را مشخص کردیم و از مدیران شبکه های مختلف خواستیم تا به اطلاع رسانی در این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.

503

کد خبر: 914456

وب گردی

وب گردی