داستان  خراب کردن خانه معلولان چه بود؟/ هر کدام از خانواده ها 30 میلیون تومان بلاعوض برای خرید خانه گرفته بودند

معاون اشتغال و مسکن بهزیستی ، آذربایجان غربی گفت: این خانواده ها هر کدام 30 میلیون بلاعوض برای خرید خانه در مسکن مهر دریافت کرده بودند .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، همزمان با نشر اخباری در فضای مجازی از شهر ارومیه مبنی بر اینکه شهرداری ارومیه اقدام به تخریب منزل مسکونی یک خانواده دارای 3 معلول کرده است سیامک نبی زاده ،معاون اشتغال و مسکن بهزیستی آذربایجان غربی در گفت و گوی اختصاصی با ایسکانیوز در این باره گفت: این مساله ما و خانواده عظیم بهزیستی را متاثر کرد اما موضوع به این شکل که توسط فضاهای مجازی اعلام شده نبوده است سازمان بهزیستی پیرو تفاهم نامه های موجود برای تمامی معلولان خود چه شهری و چه روستایی و حتی سرپرستان خانواده مسکن می سازد و با کمک 30 میلیون تومانی برای هر خانواده دارای2 معلول در شهر و 18 میلیون تومان در روستا مشغول خانه دار کردن این خانواده ها است.

نبی زاده بیان کرد: این خانواده که در حال حاضر در فضاهای مجازی مطرح شده اند دو خانواده دارای دو معلول هستند که روی هم 60 میلیون تومان برای خرید مسکن مهر شماره 43 هزینه کردیم و تمام مستنداتش نیز موجود است این واحد ها هم تکمیل شده هستند و اگر مورد نقصی در آنجا وجود داشته باشد تنها گاز کشی است که حتی فکر می کنم این گاز کشی هم انجام شده است .

وی افزود : ما با 60 میلیون وام بلاعوض واحد های مسکونی را برای این خانواده ها خریداری کردیم اما من صبح با این خانواده ها در همان محل صحبت کردم و از ماجرا سوال کردم گفتند ما هیچ اطلاعی از این قضیه نداریم و چند نفر خیر می خواستند یک خانه اینجا برای ما درست کنند و من احساس کردم خود این خانواده ها در این جریان نقش داشتند اما بررسی کامل این موضوع ضروری است که علت ساخت و ساز در این زمین چیست؟ و باید بررسی شود اگر خیری قصد ساخت خانه را برای این خانواده ها داشته چرا در یک زمین بایر که اجازه ساخت از شهرداری را نداشته است اقدام کرده است؟شهرداری و مراجع ذی صلاح هم باید بررسی کنند که چرا خانه ای غیر اصولی و فاقد جواز ساخته شده است؟

معاون اشتغال و مسکن بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بهزیستی تمام حمایت های ویژه را برای این خانواده ها انجام داده است و اینکه چرا باید در متن اتهام این خبر قرار گیرد جای بسی تاسف دارد.

نبی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز برای هماهنگی بین خیرین و سازمان بهزیستی به منظور جلوگیری از موازی کاری گفت: سازمان بهزیستی کل استان ها کمک هایی را که در همه زمینه ها از خیرین دریافت می کنند را با هماهنگی بین مددجویان توزیع می کند ما لیست مددجویان و خیرین را داریم و در مجمعی که با کانون خیرین داریم همه کارها با هماهنگی دقیق اجرا می شود اما باید دانست خیرنماهایی که حاضر به معرفی و یا دادن نشانی از خود نیستند قصدشان از این موضوع چه بوده است و باید این موضوع مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

وی افزود: در ظرف 5 شنبه و جمعه یک بنای غیر اصولی ساخته می شود و شهرداری شنبه اقدام به خراب کردن آن می کند و بعد معلولان در این صحنه ظاهر می شوند در حالیکه اصلا این ساختمان محل سکونت نیست من خانه اجاره ای این معلولان را دیدم و از مشکلاتشان سوال کردم و حتی از اینکه چرا به واحد های خودشان نقل مکان نمی کنند نیز سوال کردم اما جوابی نداشتند و متاسفانه انعکاس برخی اخبار غیر واقعی و ساختگی است.

شهردار ارومیه نیز اعلام کرد: برای انجام هر کاری باید از راه قانونی عبور کرد و اگر ساخت وساز اصولی وجود داشت قطعا همکاران با دادن اخطار و بر مبنای کمیسون ماده 100 عمل می کردند و یا با توقف کار از مراجع بالادست تعیین تکلیف می کردند.

حضرت پور با اشاره به اینکه رفتار های انسانی باید رعایت شود حتی اگر کاری در چارچوب قانون نباشد گفت: قطعا از خانواده محترم معلولان دلجویی خواهد شد و اگر ساخت و سازی موانع مهندسی و قانونی نداشته باشد مورد تایید شهرداری است اما این ساخت و ساز برای اهل محل ایجاد مزاحمت می کرد.

این در حالی است که در کلیپی که از خانواده معلول در فضای مجازی پخش شد یکی از اعضای خانواده اعلام کرد که موقع تخریب هیچکدام از اهالی خانه آنجا نبودند و نمی داند این ساخت و ساز مجوز دارد یا خیر.

705

کد خبر: 914499

وب گردی

وب گردی