تغییر سناریو عملیات جست وجوی حادثه سقوط هواپیما/انتقال کمپ ها به ارتفاعات/احتمال آغاز عملیات از روز سه شنبه

فرماندار شهرستان دنا با بیان این که سناریوی عملیات جستجوی حادثه سقوط هواپیمای تغییر کرده است، گفت: چندین کمپ در ارتفاعات با تجهیزاتی برای استراحت و تغذیه در آنجا مستقر کرده ایم تا نیروها از دامنه کوه ها با تجهیزات حرکت نکنند و به صورت شیفتی دو الی سه روز یک بار برای جست وجو از کمپ ها اعزام شوند.

عباس بهشتی روی در رابطه با آخرین اقدامات برای جست وجوی پیکرهای سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: عملیات جست وجو تا روز جمعه ادامه داشت اما در روز جمعه متاسفانه به دلیل وضعیت جوی بد هوا نتوانستیم ادامه کار داشته باشیم و امروز شرایط هوا از وزش باد به سمت ابری شدن رفته است.

تغییر سناریوی جست وجو پیکرها

فرماندار شهرستان دنا ادامه داد: سناریوی جست وجو تغییر کرده است به آن معنا که رویکرد کار ما به آن سمت رفته تا چندین کمپ در ارتفاعات احداث و تجهیزات حوزه کاری از جمله تجهیزاتی برای استراحت، عملیات جست وجو و تغذیه را در آنجا مستقر کرده تا نیروها از دامنه کوه ها با تجهیزات حرکت نکنند و به صورت شیفتی دو الی سه روز یک بار برای جست وجو از کمپ ها به ارتفاعات اعزام شوند.

وی با بیان این که قطعات 42 پیکر از جانباختگان تاکنون کشف کرده ایم، تصریح کرد: تاکنون 8 پیکر را به خانواده ها تحویل داده و مراسم خاکسپاری آنها برگزار شده است.

اولویت های جستجو

بهشتی روی افزود: قطعات پیکرهای 42 نفری که تاکنون شناسایی شده اند از 5 درصد تا 50 درصد از قطعات یافت شده اند و از 23 نفر دیگر متاسفانه هیچ قطعاتی پیدا نشده است.

فرماندار دنا تصریح کرد: اولویت کار در ارتفاعات در ابتدا یافتن پیکر جان باختگان است و اولویت دوم یافتن وسایل و اشیا متعلق به مسافرین و اولویت پایانی یافتن قطعات هواپیما است.

وی افزود: وسایل مورد نیاز کوهنوردان از جمله پوشاک، تغذیه و سیستم گرمایشی را برای آنها آماده کرده ایم که انشالله در اولین فرصت مناسب وسایل را به جایگاه انتقال داده و عملیات را به صورت گسترده آغاز خواهیم کرد.

تقسیم گروه های تجسس به دو بخش

بهشتی روی اظهار داشت: گروه های تجسس به دو گروه تقسیم می شود؛ گروه اول به صورت شبانه روز در ارتفاعات مستقر هستند و گروه دوم با توجه به شرایط جوی به سمت ارتفاعات حرکت کرده تا گروه اول کمک کند و نهایتا عصر بازگردند.

فرماندار دنا ادامه داد: حدود 20 نفر نیروی ثابت در ارتفاعات وجود دارد و قریب به 50-60 نفر روزانه به آنجا در حال رفت و آمد هستند.

انتقال کمپ ها به ارتفاعات با مناسب شدن هوا

وی با بیان این که کمپها آماده هستند، گفت: 2 جان پناه در ابعاد 2 در 3 و قریب به 10-12 چادر کوهنوردی آماده است تا با مناسب شدن وضعیت جوی هوا این انتقال صورت خواهد گرفت.

بهشتی روی گفت: براساس پیش بینی هواشناسی از روز سه شنبه هوا مناسب می شود و اگر با مشکل باد روبه رو نشویم اولویت اول کوهنوردان را به منطقه انتقال خواهیم داد و سپس گروه پشتیبان را برای احداث این کمپها به آنجا انتقال خواهیم داد.

فرماندار دنا با بیان این که تیم جست وجو در کمپ اصلی شهر سی سخت مستقر هستند، تصریح کرد: حدود 60 نفر از کوهنوردان در ارتفاعات مستقر هستند.

901/900

کد خبر: 914518

وب گردی

وب گردی