افتتاح سازمان مذهبی اسلامی در منطقه لنینگراد

در شهر لوگا منطقه لنینگراد سازمان محلی - مذهبی مسلمانان ثبت و تاسیس شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان محلی - مذهبی مسلمانان شهر لوگا دومین سازمان مذهبی اسلامی ثبت شده در منطقه لنینگراد است.

در این مراسم فعالان مذهبی - اسلامی منطقه لنینگراد، سنپترزبورگ، ناتالیا تامبیوا رئیس دفتر اداره دینی مسلمانان سنپترزبورگ و منطقه لنینگراد، و دمیر حسیناف رئیس شورای علما از جمله افراد حاضر در مراسم افتتاحیه این سازمان مذهبی اسلامی بودند.

ایشبالا ابوساروف رئیس سازمان محلی مذهبی اسلامی اسناد مروبط به عضویت این سازمان در ترکیب سازمان سنت پطرزبوگر را دریافت کرد.

در این مراسم، رئیس شورای علما اظهار داشت: « در منطقه لنینگراد دومین سازمان مذهبی اسلامی دایر شد تا به ترویج مذهب اسلام حقیقی و روشنگری بپردازد».

ایشبالا ابوساروف رئیس سازمان محلی مذهبی-اسلامی اظهار داشت: نیل به این مهم با تلاشهای مستمر طی چند سال به نتیجه رسیده است. سالهای زیادی است که در این منطقه مسلمانان زندگی میکنند، در این منطقه قبرستان اسلامی وجود دارد که قدمت آن مربوط به اواسط قرن نوزده است. ساکنین مسلمان این منطقه با سلوک مذهبی خود باعث برقراری صلح و تفاهم شدهاند.

وی افزود: در شرایط کنونی که برخی با سوء استفاده از مذهب به ترویج عقاید غیرمذهبی و غیرانسانی میپردازند، تاسیس چنین مراکز اسلامی و ثبت قانونی آن با هدف تبلیغ دین و روشنگری گام مهمی در شناساندن صحیح دین و ایجاد امنیت است.

براساس این گزارش، ثبت رسمی سازمان محلی مذهبی - اسلامی در تاریخ 16 ژانویه سال 2018 با تصمیم نمایندگی وزارت دادگستری فدراسیون روسیه در منطقه لنینگراد مصوب شد.

502

کد خبر: 914540

وب گردی

وب گردی