ایگور بارینوف: صلح و اتحاد، بدون حفظ زبان اقوام  ممکن نیست

ایگور بارینوف رییس آژانس امور اقوام روسیه، در روز جهانی زبان مادری که هدف حفظ تنوع زبانی و فرهنگی را دنبال می کند به اهمیت حمایت از زبان روسی و گسترش زبان های ملل روسیه اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیر آژانس فدرال امور اقوام روسیه بر اهمیت حمایت از زبان روسی، حفظ و توسعه زبان اقوام کشور تاکید کرد.

ایگور بارینوف مدیر آژانس امور اقوام روسیه، در سخنرانی خود به مناسبت روز زبان ملی چنین اظهار کرد: «امروز روز بین المللی «زبان مادری» است. این نامگذاری به ابتکار سازمان یونسکو برای حفظ تنوع زبانی و فرهنگی، است.»

بارینوف در ادامه تصریح کرد: «برای کشور و سیاست ما مسائلی چون زبان، توسعه زبان روسی، حفظ زبان اقوام روسیه بسیار مهم است، زیرا این مسائل به هماهنگ سازی روابط درونی و مذهبی ساکنان کشور مربوط میشوند.»

ایگور بارینیوف تأکید کرد که امروزه صلح و اتحاد، بدون حفظ یک میراث فرهنگی منحصر به فرد در راستای حفظ زبان های مردمی روسیه و زبان روسی غیرممکن است.

ویژگی سیاست دولت روسیه در حوزه زبان، حفظ میراث ناملموس مردم و پشتیبانی کامل از زبان روسی به عنوان زبان ارتباطی و وحدت بین المللی است.»

در سال گذشته در حمایت از این موضوع، آژانس فدرال امور اقوام روسیه، اولین مسابقه سراسری روسیه برای حفظ تنوع زبانی با عنوان «کلید واژه» را آغاز کرد.

در این راستا، بیش از 500 درخواست تقریبا از تمام مناطق کشور به این سازمان ارسال شد.

مدیر آژانس فدرال امور اقوام روسیه گفت: «علاقه مندی و حضور متقاضیان در این مسابقه، نشان از اهمیت این موضوع دارد.

شارکت فعال دانشگاهها و موسسات، سازمانهای اجتماعی، کتابخانهها و همچنین مردم دلسوز و دانشمندان برای حفاظت و توسعه زبان روسی از سراسر کشور و حتی دیگر کشورها، ستودنی است. امسال نیز به زودی ما مسابقه «کلید واژه» را برگزار می کنیم. امیدوارم که امسال نیز همانند سال گذشته از این مسابقه استقبال شود.»

502

کد خبر: 914545

وب گردی

وب گردی