تجاری سازی علم و فناوری یکی از اهداف دانشگاه آزاد برای جذب سرمایه است / نهایی شدن آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه آزاد

نشست خبری «سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران» ظهر امروز با حضور دکتر رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر موسی‌خانی رئیس واحد قزوین در سالن کنفرانس معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر بیژن رنجبر در این نشست خبری گفت: با توجه به ظرفیت بسیار عالی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت از آموزش و پرورش به سمت پژوهش محوری آغاز شده است.

وی افزود: تجاری سازی علم و فناوری یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب سرمایه است. باید برای درآمدزایی که تاکنون حدود ۹۰ درصد مبتنی بر اخذ شهریه است بازنگری صورت گیرد و به سمت تولید ثروت از علم حرکت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و شاهدان حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه علم و فناوری سال ۹۶ است که به عنوان غرفه برتر شناخته شد.

وی ادامه داد: در نمایشگاهی که برگزار شد از بیش از هزار محصول دانشگاه آزاد ۱۶۰ محصول منتخب به نمایش گذاشته شدند که بیشتر آنها تجاری سازی شده بودند و یا در مسیر تجاری سازی قرار داشتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری رویدادها و مسابقاتی نظیر ربوکاپ به دانشگاه آزاد اسلامی برای دستیابی به هدف خود یعنی تبدیل دانش به ثروت کمک شایانی خواهد کرد و در آینده چنین رویداد ها و مسابقاتی را با گستردگی بیشتر برگزار خواهیم کرد.

دکتر رنجبر از مراحل پایانی نهایی شدن آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: در این آیین نامه امتیازات قابل توجهی برای برگزیدگان مسابقات داخلی و بین المللی که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی باشند پیش بینی شده است.

203

کد خبر: 914550

وب گردی

وب گردی