واکنش استاندار خراسان شمالی به حواشی روز درختکاری

استاندار خراسان شمالی به حواشی پیش آمده در خصوص درختکاری هفته گذشته خود در مدرسه ای در بجنورد اشاره کرد و گفت: پیش از حضورم در محل مسئولین و دست اندرکاران در محل کاشت نهال کارتنی را بر روی خاک قرار دادند تا کفش هایمان گل آلود نشود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صالحی صبح امروز در آئین درختکاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، اظهار کرد: باید برای سبز کردن افکار، جامعه، معنویت و زمین بکوشیم و درخت نمادی برای حیات و زندگی است.

وی با اشاره به اینکه درخت و درختکاری برای سبز شدن ظاهری زمین است، خاطرنشان کرد: اما از درخت به عنوان سنبل سبز شدن قلب و افکارمان هم استفاده می کنیم و هر زمانی امکان غرس درخت باشد باید آن را بکاریم.

وی ادامه داد: همانگونه که موسیقی روح انسان را طراوت می بخشد درخت نیز نماد احیای زندگی است که با این رسم دیرینه و زیبا برای نسل آینده جاودانگی و سبزینگی را به یادگار می‌گذاریم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه از بین بردن درختان در اسلام مساوی با قطع حیات و نابودی انسانیت است، بر توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست تاکید کرد.

صالحی روز درختکاری در فرصت اندک باقیمانده تا فصل بهار را زمینه ساز سبز کردن افکار دانست و یادآور شد: درخت نماد زندگی و سبز شدن است و از این رو می توان با درختکاری و توسعه فضای سبز در جامعه روح حیات و جاودانگی را توسعه داد.

وی در بخشی از سخنان خود به حواشی پیش آمده در خصوص درختکاری هفته گذشته خود در مدرسه ای در بجنورد اشاره کرد و توضیح داد: پیش از حضورم در محل مسئولین و دست اندرکاران در محل کاشت نهال کارتنی را بر روی خاک قرار دادند تا کفش هایمان گل آلود نشود.

صالحی با بیان اینکه این اقدام برای جلوگیری از کثیف شدن محیط بوده و دیگر نیازی به شستشو و مصرف آب هم نبوده است، تصریح کرد: از تمامی کسانی که با انتقاد ذهنمان را فعال تر می کنند، قدردانی و برایشان آرزوی سلامتی دارم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیز در این آئین اظهار کرد: به همت این شرکت، در سال جاری در کمربند سبز منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، هزار اصل نهال کاشته شده است.

سیاوش وحدت با بیان اینکه در فضای 800 هکتار زمین و ناحیه صنعتی خراسان شمالی، 35 هکتار فضای سبز ایجاد شده است، اضافه کرد: این 35 هکتار شامل 70 هزار اصل نهال و درختی می شود که تا کنون کاشته شده است.

وی ضمن تاکید بر عزم شرکت شهرک های صنعتی استان بر توسعه فضای سبز و توجه ویژه به حفظ محیط زیست، ادامه داد: روند توسعه فضای سبز و نهال کاری در سال 97 نیز با همت ویژه و همکاری نهادهای ذیربط ادامه دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به درختکاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به مزایای استقرار سرمایه گذاران در این ناحیه اشاره کرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد از مناطق بسیار خوب کشور است که از مهم ترین مزیت های آن می توان به فاصله اندک منطقه ویژه تا مرکز شهر اشاره کرد.

وحدت تصریح کرد: با توجه به این فاصله اندک و مشوق های ویژه شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی برای سرمایه گذاران، امید است در سال 97 شاهد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی نیز در این آئین گفت: در این استان دو میلیون و 33 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی تعیین شده است که 433 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهند.

وحید اضافه کرد: از میزان جنگل های خراسان شمالی، 25 هزار هکتار جنگل بلوط و 425 هزار هکتار جنگل های ارس است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 250 هزار هکتار از مراتع و عرصه های طبیعی این استان به بخش خصوصی احاله شده است، افزود: از سال 95 تاکنون مردم در هزار و 700 هکتار از عرصه های طبیعی این استان گیاهان دارویی کشت کرده اند.

این مسئول کاشت 390 هزار اصله گیاهان بیابانی، مرتعی و درختچه ای و هزار و 900 هکتار بیابان زدایی و 690 هکتار جنگل کاری را از برنامه های در اولویت سازمان منابع طبیعی در سال آینده عنوان کرد.

گفتنی است در این مراسم محمدرضا صالحی استاندار، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و تنی چند از مسئولان خراسان شمالی، نهالی را در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد غرس کردند.

900

کد خبر: 914555

وب گردی

وب گردی