راه‌اندازی پایگاه ثبت جهانی لوت در راور

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: رئیس پایگاه جهانی لوت جهت راه اندازی پایگاه ثبت جهانی لوت در راور از کویر این شهرستان دیدن خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود وفایی در نشست مشترک با فرماندار شهرستان راور، افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده 25 اسفندماه رئیس پایگاه جهانی لوت برای راه‌اندازی پایگاه جهانی لوت در راور وارد این شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که با راه‌اندازی درگاه کویر از سوی شهرستان راور گردشگران و مسافران می‌توانند برای ورود به کویر مسیر کوتاهتری را طی کنند، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های متنوع و جذابی مانند کویرنوردی و آفرود در اولویت کار این منطقه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که شهرستان راور در مسیر تردد مسافران و گردشگران به سمت کرمان و دیگر شهرستان‌های استان قرار دارد، اظهار کرد: باید با همکاری فرمانداری، شهرداری و ... به ماندگاری مسافران در این شهرستان کمک کرد که راه‌اندازی زیرساخت‌های گردشگری از جمله خانه‌های بوم‌گردی، خانه مسافر و کمپ‌های متعدد گردشگری می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وفایی تصریح کرد: شهرستان راور منطقه‌ای کوهستانی و کویری است بنابراین می‌تواند به راحتی مسافران متفاوتی را به سوی خود جذب کند.

وی به کاروانسراهای تاریخی و با ارزش شهرستان راور اشاره و اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌های مربوطه بتوانیم این کاروانسراها را جهت مرمت و تغییر کاربری مناسب به بخش خصوصی واگذار و از آن‌ها استفاده بهینه کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان به راه‌اندازی گردشگری معدن در سه شهرستان زرند، راور و کوهبنان اشاره کرد و افزود: این شهرستان‌ها می‌توانند با ورود گردشگران به معادن فعال و یا غیر فعال نوعی دیگر از گردشگری که بسیار مهیج است، را راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به این‌که امسال و سال آینده بهترین تسهیلات صنایع‌دستی به هنرمندان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغالزایی در روستاها تسهیلاتی با بهره 4 تا 6 درصد پرداخت می‌شود.

وفایی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که صنایع‌دستی شهرستان راور دارای قدمت بالایی است می‌توان با جذب هنرجویان و علاقمندان و با ارائه تسهیلات به ارتقاع صنایع‌دستی این شهرستان کمک کرد.

901/900

کد خبر: 914586

وب گردی

وب گردی