راه اندازی کسب و کارهای کوچک و بومی استان/ دانشگاه را نهاد علمی کارآفرین و کارآمد مطرح کنید

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای استان یزد گفت: دانشگاهیان تلاش کنند تا دانشگاه را یک نهاد علمی کارآفرین و کارآمد مطرح کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دوازدهمین جلسه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استاد یزد با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه، مهندس زمانی قمی استاندار یزد، دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و دبیر هیأت امناء، روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضاء تشکیل شد.

دکتر طهرانچی با اشاره به نقش اساسی و تعیین کننده هیأت امنای استانی در تحقق اهداف دانشگاه گفت: دانشگاهیان تلاش کنند تا دانشگاه را یک نهاد علمی کارآفرین و کارآمد مطرح کنند و این امر با فائق آمدن بر مشکلات در کنار توجه به آموزش اتفاق خواهد افتاد و باید دانشگاه یک عنصر فعال در استان باشد.

وی خطاب به مسئولان استان اظهار داشت: ادارات و نهادهای دولتی برگزاری دوره های ضمن خدمت را با توجه به ظرفیتها و پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی به این نهاد علمی واگذار کنند تا بخشی از پیش بینی درآمدهای غیرشهریه ای محقق شود.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، خواستار توجه به کسب و کارهای کوچک و بومی استان شد و افزود: امیدوارم مسئولان استان یزد، دانشگاه آزاد اسلامی را در راه اندازی و رونق دادن به کسب و کارهای کوچک و بومی استان یاری کنند تا کارآفرینی و اشتغال به معنای واقعی کلمه تحقق یابد.

دکتر معصومه طباطبایی دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز در این جلسه گفت: پذیرش دانشجو در استان یزد با مشکلاتی روبرو شده و روند نزولی را طی می کند و این امر مختص دانشگاه آزاد اسلامی نیست و نهادهای علمی دیگر استان نیز با مشکلاتی رو برو هستند.

وی گزارشی از فعالیت یکساله دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در کسب درآمدهای غیرشهریه ای و ارتباط با دستگاهها و نهادهای دولتی ارائه کرد.

حجت الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد همچنین در این جلسه خواستار تدوین یک سیستم به منظور کنترل و تکثیر نهادهای علمی مشابه در شهرستانها و عدم ساخت و سازهای تکراری شد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تمای شهرهای استان دارای واحد با زیرساختهای منحصر به فرد و خوب است و در بعضی موارد شاهد افتتاح دانشگاهی از سوی یک نهاد علمی دیگر در شهرها هستیم که شاید بعضاً ضرورتی برای آن نباشد.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر فعالیت بیشتر دانشگاه ها در راستای ارتقاء فرهنگ دینی در جوانان تأکید کرد و گفت: زیر بنای نظام آموزشی باید بر مبنای ایمان و خداباوری باشد.

وی ادامه داد: تحقیق بیشتر در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد تا با پژوهش های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی فعالیتهای نو و خلاقانه صورت گیرد.

کد خبر: 914662

وب گردی

وب گردی