تمهیدات سازمان آتش نشانی در چهارشنبه سوری/از ریختن مایعات قابل اشتعال بر روی آتش خودداری کنید

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به تشریح تمهیدات سازمان آتش نشانی در مراسم چهارنشبه سوری پرداخت.

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی در مراسم چهارشنبه سوری گفت: در آستانه شب چهارشنبه سوری هستیم که یکی از جشن های سنتی و به جامانده از نیاکان ما محسوب می شود. هموطنان در این جشن تلاش می کنند چند ساعتی خوش بگذرانند.

وی ادامه داد: امیدوارم با رعایت اصول ایمنی هیچ آسیبی به فردی وارد نشود و یک شب به یاد ماندنی برای هموطنان باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تمامی تلاش خود را در این شب انجام خواهد داد ، به همین منظور علاوه بر اینکه 130 ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران مستقر و در آماده باش کامل هستند، آتش نشانان نیز در یک هزار و 28 نقطه در سطح تهران که با توجه به تجربیاتی که در سال های گذشته شناسایی شده اند، مستقر خواهند شد. همچنین آتش نشانان در میادین، خیابان ها، معابر حتی حاشیه بزرگراه ها و مکان هایی که نیاز به استقرار آتش نشانان باشد، حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: آتش نشانان با استفاده از 234 دستگاه خودروی سنگین، 232 دستگاه خودروی سبک و 109 دستگاه خودروی سبک در مناطق مشخص شده حضور دارند، همچنین در اماکن و بخش هایی که امکان حضور خودرو وجود نداشته باشند، آتش نشانان در 453 تیم به صورت نیروهای پیاده متشکل از 2-3 نفر با تجهیزات لازم و خاموش کننده در محل های مشخص شده مستقر خواهند شد.

سید جلال ملکی بیان کرد: استقرار از ساعت 3 بعدازظهر آخرین سه شنبه سال آغاز خواهد شد ، آتش نشانان تا پایان مراسم یعنی زمانی که منطقه به آرامش کامل برسد، حضور خواهند داشت. 2 هزار و 731 آتش نشان در این استقرار ها در مناطق مشخص شده مستقر خواهند شد که 998 نفر از این آتش نشانان به صورت تیم های پیاده حضور پیدا خواهند کرد.

وی اظهار کرد: این 2 هزار و 731 نفر به غیر از نیروهایی هستند که در 130 ایستگاه آتش نشانی در حالت آماده باش هستند و از جمله نیروهایی غیر شیفتی اند که به خدمت فراخوانده می شوند . با توجه به اینکه پیش بینی می شود در چهارشنبه سوری با ازدحام جمعیت، ترافیک و در برخی موارد مسدود بودن راه ها مواجه شویم، هدف و اولیت ما چیدمان گسترده نیروها به گونه ای است که بتوانیم زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه احتمالی را کاهش دهیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در سال قبل و پیش تر از آن که استقرارهای این چنینی داشتیم ، زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه با زمان رسیدن آن ها در ایام عادی سال تفاوتی نداشت و با نحوه استقراری که پیش تر به آن اشاره شد، توانستیم کیفیت خدمات رسانی را در شب چهارشنبه سوری نیز داشته باشیم.هدف ما ارائه خدمت بهتر و بیشتر به هموطنان است تا در صورت وقوع حادثه بتوانیم به موقع خود را به محل حادثه برسانیم.

وی در پایان تاکید کرد: از هموطنان گرامی تقاضا می کنم مانند همیشه همکاری خوبی با آتش نشانان داشته باشند اگر مشاهده کردند خودروی آتش نشانی آژیر کشان در حال حرکت است، بدانند در حال انجام ماموریت است و راه را برای آتش نشانان باز کنند. همچنین از ریختن مایعات قابل اشتعال بر روی آتش خودداری کنند.از درست کردن آتش های خیلی بزرگ که بعضا منجر به آتش گرفتن درخت های مجاور و کابل های برق خواهد شد نیز بپرهیزند.

701

کد خبر: 914673

وب گردی

وب گردی