دومین نشست فعالان و کارآفرینان صنعت گیاهان دارویی کشور

دومین نشست فعالان و کارآفرینان صنعت گیاهان دارویی کشور به منظور بررسی مسائل و موانع پیش روی توسعه و گسترش این صنعت با حضور مدیر مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای تدوین و برنامه‌ریزی اقدام ملی در حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی به عنوان اقتصاد پویا، دومین نشست فعالان و کارآفرینان صنعت گیاهان دارویی کشور با حضور دکتر سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی، پیمان یوسفی آذر مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کل وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعی از مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده گیاهان دارویی و پژوهشگران و محققان حوزه گیاهان دارویی از جمله مهندس کامران صفوی مدیر مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه در خصوص کشت، فرآوری و صادرات گیاهان دارویی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. از جمله پیشنهادات ارائه شده، منطقه‌بندی کشور و استان‌ها به گیاهان دارویی شاخص هر منطقه، تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان گیاهان دارویی، حمایت از ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی بود.

مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به عنوان تنها دانشگاه و مرکز فناوری حاضر در این جلسه، ارائه پایان‌نامه‌های مسئله محور، استقرار بخش تحقیق و توسعه، اجرای طرح‌های پژوهشی و حمایت از راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات گیاهان دارویی را مدنظر قرار داد.

لازم به ذکر است عضویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در این نشست به دنبال ارائه موفق دستاوردهای علمی، پژوهشی و تولیدی مراکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در اولین پویش ملی گیاهان دارویی کشور که در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، انجام پذیرفت.

در این پویش ملی که توسط مرکز ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، مراکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و بیش از 30 شرکت و پژوهشکده با ارائه دستاوردهای خود در زمینه گیاهان دارویی، حضور فعال داشتند.

در مراسم پویش ملی گیاهان دارویی بسیاری از مسئولان کشوری و استادان برجسته کشور به ارائه نقطه نظرات و جایگاه تولید و صادرات گیاهان دارویی پرداختند.

رونمایی از برنامه ملی گیاهان دارویی کشور، معرفی محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک، ترویج فرهنگ مصرف گیاهان دارویی و هم‌افزایی فعالان عرصه تولید، فرآوری، صادرات و فناوری برتر گیاهان دارویی از جمله محورهای این پویش بود.

از جمله دستاوردهای مراکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) که در این نمایشگاه مورد بازدید عموم پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گرفت می‌توان به نسل جدید مکمل‌های غذایی و دارویی، شیرینی‌جات فراسودمند گیاهی، کرم مرطوب‌کننده گیاهی، دمنوش تقویت اعصاب، دهانشویه گیاهی، کیت استخراج RNA از گیاهان دارویی، محصولات سالم و ارگانیک و... اشاره کرد.

کد خبر: 914693

وب گردی

وب گردی