توضیحات وزارت صنعت در خصوص خودروهای هیبریدی

در خودروهای هیبریدی، نیازی به موتور احتراقی با حجم بالای۲۰۰۰ سی سی، وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت وآلایندگی تاثیر بسزایی دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت صنعت، امیرحسین قناتی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: بسته به نوع کاربری خودرو و همچنین موضوع بهره‌گیری از این خودروها به لحاظ کاهش مصرف سوخت و یا کاهش آلایندگی، تعریف کاربری خودروی هیبریدی و برقی مشخص می‌شود.

او افزود: خودروهای تمام هیبریدی(Full Hybrid) با سیستم(سری-موازی) که در آن پایه قوای محرکه ، موتور الکترکی بوده و موتور احتراقی تنها جهت شارژ باتری و کمک به توان خودرو در شیب بالا و یا تامین قدرت خودرو به صورت موازی وارد جریان می‌شود، در مقایسه با دیگر انواع هیبرید، می‌توانند جایگزین مناسبی جهت خودروی احتراق داخلی باشند.

قناتی گفت: در این خودروها نیازی به موتور احتراقی با حجم بالا(۲۰۰۰ سی سی و یا بالاتر) وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت وآلایندگی تاثیر بسزایی دارند.

او افزود: خودروهای تمام الکتریکی با قابلیت اتصال شارژر(Plug in) با قابلیت پیمایش بالا، بهترین راهکار جهت کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در مقایسه با خودروهای هیبریدی بوده که مسلما جهت بهره‌گیری مناسب نیاز به ایجاد زیرساخت لازم(ایستگاه شارژ) را دارند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت گفت: در مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص حقوق ورودی انواع خودروی سواری به کشور،این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

402

کد خبر: 914744

وب گردی

وب گردی