پارسال 235 هزار نفر طعم شکست در آزمون تیزهوشان را تجربه کردند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مصوبه حذف آزمون‌های زائد دارای توجیه علمی و مبنای پژوهشی است.

به گزارش ایسکانیوز مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی توجیهی رابطین شورای عالی آموزش و پرورش خراسان رضوی، این شورا را نهادی فرا دستگاهی دانست و افزود: شورای عالی آموزش و پرورش مرکز سیاستگذاری تعلیم و تربیت،و سند تحول بنیادین اصلی ترین مجموعه سیاستی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:ضرورت انقلاب فرهنگی در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ،رسالت آموزش و پرورش در راه رشد و خودکفایی،لزوم برقراری شرایط تعلیماتی برای توسعه علوم و فنون ،اصلاحات تربیتی بر مبنای اعتقادات دینی و ضرورت مشارکت عمومی فرهنگیان،مربیان و صاحب نظران در تعلیم و تربیت از اصلی ترین دلایل تشکیل این شوراست.

نوید ادهم در تبیین اصول،سیاست ها و خط مشی های شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد:در شورای عالی آموزش و پرورش به دنبال تعلیم و تربیت اسلامی هستیم و تلاش می کنیم در این راه پژوهش محور عمل کرده و مبنای بررسی ها ،فعالیت ها و مصوبات پژوهش باشد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت آینده نگاری و ترسیم حرکت مطلوب به سمت آینده در آموزش و پرورش تصریح کرد: بی شک در آینده نقش تعلیم و تربیت پررنگ تر می شود و مردم و خانواده نسبت به آموزش و پرورش فرزندان خود حساس تر می شوند و لذا آموزش و پرورش برای حفظ مرجعیت خود باید بیش از پیش بکوشد.

نوید ادهم در بخش دیگری از سخنان خود در توضیح مصوبه حذف آزمون های زائد از مقطع ابتدایی عنوان کرد:این مصوبه یک ماده واحده با 5 بند است که روح حاکم بر آن حذف آزمون های زائد در مقطع ابتدایی است.

وی ادامه داد: امروز به دنبال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم و در این سند اصلی ترین کار تبدیل نظام آموزشی به نظام فرهنگی ،تربیتی است که تربیت در آن اصل است و در ساحت های 6 گانه معنا پیدا می کند و لذا بر اساس این باور که بهترین دوره تربیتی دوره آموزش ابتدایی است باید همه موانع در این راه برطرف شود که یکی از اصلی ترین آن ها کنکور و آزمون‌های شبه کنکور است که برای حذف و برطرف کردن آن ها خیز برداشتیم.

نوید ادهم افزود: مصوبه حذف آزمون های زائد در دوره ابتدایی توجیه علمی و مبنای پژوهشی دارد چراکه ما به دنبال روش های تلفیق به جای روش جداسازی استعدادها هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به اینکه این دست تغییرات همواره با مقاومت های اجتماعی روبرو بوده است خاطر نشان کرد:این مصوبه گروه های مخالف و موافق زیادی دارد که اکثریت جامعه علمی متخصصین و جمع بزرگی از معلمین و خانواده جزو موافقان آن هستند .

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد:سال گذشته 250 هزار نفر در آزمون تیزهوشان ثبت نام کردند که از این میان 15 هزار نفر موفق به راهیابی به مدارس تیزهوشان گشتند و این بدین معنی است که 235 هزار نفر طعم شکست را تجربه کرده اند.

ایسنا
706

کد خبر: 914815

وب گردی

وب گردی