ثوری: نیامده ایم تا ناکام از این رشته برگردیم/ با تعدیل نیرو از پرداخت 60 میلیون تومان حقوق اضافه جلوگیری می کنیم

رئیس فدراسیون بوکس گفت: به بوکس نیامده‌ایم تا ناکام از این رشته برگردیم بلکه آمده‌ایم تا موفق باشیم و به تمام آمال و آرزوهای خود جامع عمل بپوشانیم.

به گزارش ایسکانیوز ، حسین ثوری در نشست خبری خود اظهار کرد: با برنامه به رشته بوکس ورود پیدا کردم و در صدد هستم تا با کمک اهالی بوکس گام بردارم و به اهداف از پیش تعین شده خود دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان فردی که سال‌ها در استان سیستان و بلوچستان خدمت کردم به خوبی ظرفیت استان‌های محروم را می‌دانم و با این هدف به این رشته ورود کردم تا از ظرفیت عظیم استان‌های محروم کشور استفاده و با کار گروهی این ظرفیت را به فعل تبدیل کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس تاکید کرد: با پیکربندی استان‌های کشور به 6 منطقه و برگزاری مسابقات منطقه‌ای به دنبال برطرف کردن خلا برگزاری لیگ بوکس هستیم. این کار به طور کامل خلا برگزاری لیگ را پر نخواهد کرد اما تا حدودی باعث خواهد شد بازیکنان همیشه آماده و تعداد تیم‌های ملی را نیز افزایش بدهیم.

ثوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر اردوی تیم‌های جوانان و بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی تشکیل شده است. اواخر فروردین ماه مسابقات قهرمانی آسیا جوانان در تایلند برگزار خواهد شد و بازی‌های آسیایی نیز شهریوره ماه در اندونزی برگزار می‌شود اما متاسفانه روز گذشته رسما از طرف شورای المپیک آسیا اعلام شد که بازی‌های آسیایی در 7 وزن برگزار و اوزان سنگین از این رویداد حذف شده است.

وی ادامه داد: ما امروز به بوکس نیامده‌ایم تا ناکام از این رشته برگردیم بلکه آمده‌ایم تا موفق باشیم و به تمام آمال و آرزوهای خود جامع عمل بپوشانیم.مطمئن باشید به فضل الهی، قدرت و انرژی تیم کاری فدراسیون این موفقیت‌ها را نیز رقم خواهیم زد.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص برنامه‌های این فدراسیون در راستای پشتوانه‌ سازی گفت: پشتوانه‌سازی یکی از اعتقادات راسخ فدراسیون است و در همین راستا استان‌های کشور را طبقه‌بندی کردیم و قرار است در هر استان یک مربی را از طرف فدراسیون انتخاب و در استان‌ها قرار بدهیم. حقوق و مزایای این مربیان را فدراسیون پرداخت خواهد کرد تا به عنوان استعدادیاب در رده‌های پایه فعالیت کنند. قرار است گزارش عملکرد آنها نیز از طریق استان‌هابه فدراسیون ارائه شود تا در راستای سند چشم انداز فدراسیون حرکت کنیم.

ثوری در پاسخ به سوال خبرنگاری که ریشه‌ای‌ترین مشکل بوکس را در سالیان گذشته در چه چیزی می‌داند، گفت: افرادی که در یک مجموعه کار می‌کنند معرف آن مجموعه هستند و اعتقاد دارم با تلاش می‌توانیم به هر آن چه مدنظر فدراسیون است دست پیدا کنیم. مطمئن باشید ما با صرف کردن فعل خواستن به موفقیت می‌رسیم.

وی افزود: وقتی بتوانیم نگاه‌های ناروا به این رشته ورزشی را عوض کنیم به موفقیت دست پیدا می‌کنیم و ما می‌توانیم این قدم را محکم برداریم. قطعا آدم‌های بزرگ بوکس بزرگ خواهند ماند و آدم‌هایی که نمی‌خواهند بزرگ بمانند به این مهم دست پیدا نمی‌کنند.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص برنامه‌های فدراسیون برای اصلاح نگاه‌ها به این رشته ورزشی تصریح کرد: یکی از ابزار ما برای این مهم، رسانه‌ها هستند که به عنوان چشمان بینای جامعه می‌توانند عمل کنند. باید تلاش کنیم از طریق معرفی قهرمانان به جامعه علاقه به این رشته ورزشی را بیشتر کنیم.

ثوری در خصوص برنامه‌های فدراسیون بوکس برای میزبانی مسابقات بین‌المللی اطهار داشت: پنجم بهمن ماه در دبی نشستی با سران آیبا داشتم و دیداری با رئیس کنفدراسیون بوکس آسیا که نایب رئیس آیبا نیز هست، داشتم. قرار شد او در اردیبهشت ماه با حضور در تهران از طرح‌های ما برای برگزاری فستیوال‌ها و مسابقات بین المللی اطلاع کسب کرده و توافقاتی نیز انجام بدهد.

وی با تمجید از زحمات ناطق نوری رئیس اسبق این فدراسیون عنوان کرد: ناطق نوری زحمات زیادی برای این رشته کشید که قابل ستایش است و اعتقاد دارم میراثی به یادگار گذاشت که برای رشته بوکس ارزشمند است اما من هیچگاه مانند یک دونده پشت سرم را نگاه نمی‌کنم و نگاه روبه جلویی دارم، در بوکس نیز اگر شما بخواهید به پشت سرتان نگاه کنید بازنده خواهید شد.

ثوری در خصوص برنامه‌های این فدراسیون برای تامین بودجه عنوان کرد: درباره شرایط مالی چندین راهکار را در نظر گرفتیم که از سال آینده اجرایی خواهد شد، یکی از این راهکارها تعدیل نیرو در فدراسیون است که باعث خواهد شد از پرداخت 60 میلیون حقوق اضافه جلوگیری کنیم. تعدیل نیرو در فدراسیون بوکس به نفع استان‌هاست و قطعا این موضوع از سال آینده در فدراسیون اجرایی خواهد شد. دومین برنامه ما جذب اسپانسرها و استفاده از مدیران کل استانها و هیئت‌های بوکس سراسر کشور است، ما می‌توانیم از طریق جذب اسپانسر و تشکیل کمیته اقتصاد و بازاریابی که مقدمات آن فراهم شده است بحث مالی را نیز پوشش بدهیم.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به سوال خبرنگاری که چه برنامه‌ای برای دیپلماسی ورزشی و کسب کرسی‌های بین‌المللی دارد، گفت: ما در گذشته شخصی به نام همایون اردلان را در بوکس ایران داشتیم که حتی در برهه‌ای می‌توانست نایب‌رئیس آیبا شود، اردلان ارتباط تنگانگی با فدراسیون جهانی داشت و قطعا ما نیز از توانمندی این افراد برای رایزنی با آیبا استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم کرسی‌های بین‌المللی را کسب کنیم. استارت این کار را انجام دادیم و مطمئن باشید به زودی نتایج خوبی در این زمینه حاصل خواهد شد.

وی در خصوص حل مشکل پخش تلویزیونی رشته بوکس تصریح کرد: در رابطه با این موضوع نیز تلاش‌هایی انجام دادیم و قطعا رسانه‌ها نیز با توجه به این موضوع می‌توانند ما را در رسیدن به نتیجه سریعتر یاری کنند، زمان ما در حال حاضر در این رشته ورزشی محدود است و از بوکس دنیا عقب افتادیم و باید کمک کنیم این زمان را جبران کنیم.

ثوری در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص انتخاب نایب‌رئیس فدراسیون بوکس گفت: در رابطه با انتخاب نایب‌رئیس روی چند گزینه کار کردیم و تقریبا روی دو گزینه به جمع‌بندی نهایی رسیدیم اما انتخاب یکی از آنها هنوز قطعیت پیدا نکرده است.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی تسنیم که این دو گزینه ناصر طالبی و عنقایی هستند، گفت: شاید این اسامی این دو نفر باشند اما شاید در نهایت حتی یک خانم برای این پست انتخاب شود. قطعا بعد از تعطیلات نوروز نایب‌رئیس فدراسیون را نیز انتخاب خواهیم کرد.

وی درخصوص راه‌اندازی بوکس بانوان که یکی از شعارهای انتخاباتی او بود، تاکید کرد: راه‌اندازی بوکس بانوان را نیز رصد کردیم و در حال حاضر نیز در شهر تهران و سایر استان‌ها بسیاری از بانوان به صورت زیرزمینی به تمرین این رشته می‌پردازند، کسی نیست که بگوید این اتفاق در ایران نمی‌افتد و همه برگزاری بوکس زیرزمینی را تایید می‌کنند، ما باید این موضوع را از حالت غیرضابطه‌مند و غیرقانونی کنترل کنیم و آن را قانونمند کنیم. نمی‌خواهم اسمی از افراد خاصی بیاورم اما در حال حاضر بانوانی از همین ایران در لیگ بوکس کشورهای اروپایی بازی می‌کنند. وقتی این ظرفیت و علاقه‌مندی وجود دارد بهتر است روی آن کنترل باشد و مانند موسیقی که زمانی خوانندگان زیرزمینی داشتیم در بوکس بانوان نیز این موضوع را از این حالت در بیاوریم.

ثوری در خصوص حذف 3 وزن رشته بوکس از بازی‌های آسیایی اظهار داشت: ماه گذشته در جلسه‌ای با مسئولان کمیته ملی المپیک در خصوص شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی با اطمینان از دستاورد بهتری نسبت به دوره گذشته این مسابقات (دو نقره و یک برنز) صحبت کردم اما با قاطعیت نگفتم که چند مدال کسب می‌کنیم، مسئولان کمیته در خصوص اوزان مدال‌آور از من سوال پرسیدم که من اوزان 75، 81، 91 و 91+ را عنوان کردم، تاریخ بوکس ایران نیز موید این نکته است که در ادوار گذشته تمام موفقیت‌های ما در این اوزان حاصل شده است اما متاسفانه از شانس بد ما 3 وزن پر مدال ما از بازی‌های آسیایی این دوره حذف شد.

رئیس فدراسیون بوکس تاکید کرد: در نامه‌ای به آیبا نسبت به این موضوع اعتراض خود را اعلام کردیم و متذکر شدیم که تمام جذابیت رشته بوکس به اوزان سنگین‌وزن آن است، امیدواریم این اعتراضات ما نتیجه‌بخش باشد و شاهد تجدیدنظر در این زمینه باشیم. مطمئن باشید تمام تلاش خودمان را حتی در صورت عدم تجدیدنظر آیبا خواهیم کرد تا دست پر از اندونزی به ایران بازگردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید به صورت شفاف اعلام کند چه کارهایی برای راه‌اندازی بوکس بانوان انجام داده است، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری درباره راه‌اندازی بوکس بانوان، رأسا در اختیار فدراسیون بوکس نیست، چیزی که در این خصوص منطقی است این است که ما در ابتدا ظرفیت‌های این رشته را تعیین کنیم و قبل از راه‌اندازی بوکس بانوان امتیازات آن را متصور شویم و در ادامه مکاتبات خود را انجام دهیم، در حال حاضر پیگیری‌هایی را انجام دادیم و امیدواریم نتایج خوبی در این زمینه حاصل شود، قطعا مقاومت‌هایی برای راه‌اندازی بوکس بانوان صورت خواهد گرفت اما اگر از مسیر درست و با استدلال‌های قوی پیش برویم شاید به نتایج خوبی برسیم.

ثوری در خصوص دریافت کمک 12 میلیاردی سازمان برنامه و بودجه برای راه‌اندازی خانه بوکس افزود: در این خصوص نشست‌های خوبی داشتیم و داوری سرپرست سابق فدراسیون نیز پیگیری‌هایی کرده بود که بابت آن باید تشکر کنم، مطمئن باشید با عنایات به قول و قرارهایی که داده شده در سال 97 کار ساخت کمپ تیم ملی در مجموعه آزادی آغاز خواهد شد و توافقاتی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص عدم استفاده از منتقدان و رقبای خود در فدراسیون بوکس گفت: در این خصوص می‌توانید از روح‌الله حسینی به عنوان یکی از رقبای من در انتخابات سوال کنید، من چندین بار به او پیغام دادم و با او تماس گرفتم اما او خیلی بزرگ بود و جواب بنده را نداد.

وی درخصوص انتخاب عیسی گل‌محمدی به عنوان سرپرست تیم ملی بوکس تصریح کرد: گل‌محمدی سرپرست تدارکات اردوی تیم ملی تا بازی‌های آسیایی جاکارتا شده است، شأن پیشکسوتان ما بالاتر از این است که برای این پست انتخاب شوند و گل‌محمدی تنها وظایف یک سرپرست را در فدراسیون برعهده دارد.

ثوری در خصوص حضور افشین داوری در هیئت رئیسه فدراسیون بوکس تاکید کرد: صحبت‌هایی با او داشتیم و شاید داوری به زودی به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون بوکس دربیاید.

رئیس فدراسیون بوکس درباره شرایط احسان روزبهانی عنوان کرد: روزبهانی از نوابغ بوکس کشور است اما این نابغه بوکس کشور نیز نباید باعث شود ما از توجه به جوانان دیگرغافل باشیم، در ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و ما به دنبال این هستیم علاوه بر حفظ روزبهانی، روزبهانی‌های دیگری نیز برای این رشته ورزشی تربیت کنیم. آخرین خبری که از او داریم این است که در آلمان و بوندسلیگا مشغول تمرین است، هزینه‌های حضور او را آلمانی‌ها پرداخت کردند و ما نیز کمک ناقابلی به او می‌کنیم.

وی در پایان در خصوص عدم تحویل دفتر ناطق نوری به فدراسیون بوکس گفت: ناطق نوری عزیز ما است و بر گردن جامعه بوکس حق دارد، ما دوست داریم از ناطق نوری به عنوان یک برند همچنان استفاده کنیم، طبق اعلام ایشان قرار است تا پایان سال او تمام وسایل خود را از دفتر فدراسیون خارج کند و تحویل فدراسیون بدهد، ناطق نوری برای رشته بوکس یک فرصت است و امیدوارم سایه او بر این رشته مستدام باشد.

602

کد خبر: 914820

وب گردی

وب گردی