مقاومت اقتصاد کشور در برابر تکانه های بیرونی/  سال 96 جزو سال های نمونه بعد از انقلاب است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد کشور را باید به مرحله ای از مقاومت برسانیم که در برابر تکانه های بیرونی بتواند مقاومت کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آیین نکوداشت سامانه سهام عدالت در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است که این مراسم با اعتراض های بسیار شدیدی همراه بوده و حضار با اعتراض از سخنرانان استقبال می‌کنند.


قبل از سخنرانی معاون اول ریاست جمهوری نیز یکی از زنان حاضر در سالن گفت: من به عنوان یک زن سرپرست خانوار عضو تعاونی های سهام عدالتم و ۳سال است که حقوق نگرفته‌ام چرا به درد مردم گوش نمی کنید و دور هم جمع شده و از هم تشکر می کنید که صحبت‌های او با بی‌تفاوتی جهانگیری همراه بود.


معاون اول رئیس جمهور در این مراسم گفت از این جلسه استفاده می‌کنم و برخی از مباحثی که مربوط به مسائل کشور است ارائه می‌دهم که اقتصاد مقاومتی با این هدف اعلام شد که اقتصاد کشور را به مرحله ای از مقاومت برسانیم که در برابر تکانه های بیرونی بتواند مقاومت کند.


او افزوده مهمترین تکانه، تحریم‌ها هایی است که کشورهای غربی علیه کشورمان انجام دادند هنوزم این تهدید را انجام می دهند و مهم است که در حین این تهدیدها بتوانیم اقتصاد خود را از این گردنه عبور دهیم.


جهانگیری خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که فضای بین المللی را علیه غربی ها و آمریکایی ها بسیج کنیم تا نتوانند اقدامی‌کنند البته باید در کنار آن خودمان را مقاوم کنیم هم چنین عدالت محوری و مردم بودن دو رویکرد اقتصاد مقاومتی هستند که باید به آن توجه شود.


معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: عدالت جزو مهمترین رسالت‌هایی است که هر انسان آزاده برای تحقق آن می کوشد و در مکتب ما نیز یکی از پایه های اصلی عدالت است همچنین عدالت سامان دهنده امور است که اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم به طور جدی با مفهوم عدالت مواجه هستیم.


او گفت: پیشرفت وقتی ارزش دارد که آحاد مردم تامین توسعه و پیشرفت را بچشند و با تحقق عدالت این چشیده می‌شود از طرفی اجرای عدالت یکی از سخت ترین کارهایی است که در جامعه می توان انجام داد و امیرالمومنین هم در این مسیر به شهادت رسید.


جهانگیری خاطرنشان کرد: بدترین نوع عدالت این است که عدالت را به مسائل اقتصادی محدود کنیم مهمترین آرمان امام و هدف انقلاب اسلامی استقرار عدالت است.


او تصریح کرد: یکی از جنبه ها و شاخص های عدالت، عدالت منطقه‌ای است و استان‌های ما به یک نسبت پیشرفت نکردند برخی استان ها محدود برخی توسعه قابل ملاحظه ای داشتند که هرچه سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت استان های مرزی هدایت کردیم باز هم عقب‌ماندگی‌ها جبران نشد.


او افزود: در این چهار سال به اندازه همه دولت های گذشته گازرسانی انجام داده ایم البته باید در توسعه مناطق متوازن حرکت کنیم و در تلاش هستیم مسئله بیکاری و اقتصادی کشور را حل کنیم همچنین دستاوردهای اقتصادی کشور در سال ۹۶ مناسب بوده است و جزو سال های نمونه کشور بعد از انقلاب است.


جهانگیری ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که از اول انقلاب به دنبال آن بودیم که مردم سهامدار شوند و احساس مالکیت داشته باشند در کشوری که این همه صنعت، کارخانه و کشاورزی وجود دارد مردم باید احساس کنند که مالک هستند همچنین به سهامداران سهام عدالت می گویم هیچکس حق ندارد منتی بابت واریز سهام عدالت برگردن شما قرار دهد.


او گفت: از الان به بعد مردم دو امتیاز دارند و مالک سهام خود هستند و تا زمانی که سهام را در اختیار دارند باید سالانه سود سهام دریافت کنند البته سود سال ۹۶ که سال آینده واریز خواهد شد بسیار بالاتر خواهد بود.


جهانگیری اظهار کرد: امروز ارزش هر سهام بیش از دو و نیم میلیون تومان است که توصیه می کنم هرگز آن را نفروشید.


پس از سخنرانی جهانگیری یکی از حضار خطاب به او گفت آقای جهانگیری یک سوال داشتم و این سوال را چندین بار تکرار کرد اما جهانگیری بدون توجه به حرف های او صحبت های خود را به اتمام رساند و حتی به سمت فرد معترض نگاه هم نکرد.

401

کد خبر: 914834

وب گردی

وب گردی