تنها راه نجات کشور توجه به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی شهداست/ مردمی بودن طرح مادران آسمانی  رمز موفقیت آن است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزه‌ها و ارکان فرهنگی جامعه ما به شدت در معرض خطر قرار دارد گفت: هیچ حرکتی به اندازه طرح مادران آسمانی، شبیه آن و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی شهدا نمی‌تواند ما را نجات دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل روابط عمومی ستاد طرح بین‌المللی«مادران آسمانی»، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی این طرح حضور یافت و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و روند برگزاری طرح قرار گرفت.

در این حضور، سید محمد بطحایی در خصوص حس و حال خود از این اجرای این طرح در سراسر کشور، گفت: بنده بسیار خوشحال هستم که در چنین روز مبارکی توفیق پیدا کردم در جمع شما جوانانی که به صورت خودجوش کار بسیار آسمانی را با نام بسیار زیبای مادران آسمانی آغاز کردید، حضور داشته باشم و از این حرکت زیبا و پسندیده انرژی بگیرم. جامعه امروز ما با جامعه چندین سال گذشته خیلی فرق کرده است، هجمه‌های سنگینی که امروز به ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، کشور ما را در معرض خطر قرار داده است، ما را بیش از گذشته محتاج حرکت‌های این چنینی می‌کند.

امروز بیش از گذشته نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت داریم
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آثار معنوی شهدا، گفت: ما در 8 سال دفاع مقدس، جسم افرادی به نام شهدا و حضورشان را در کنار خود از دست داده‌ایم، اما آثار معنوی این شهدا و خیر و برکت آن برای ما روز به روز بیشتر خواهد بود. به عبارتی ما امروز به فرهنگ ایثار و شهادت، از خود گذشتگی و از خود گذشتن برای دیگران و همه مواردی که شهدای ما در دوران دفاع مقدس، آنها را عملا به ما نشان دادند، بیش از گذشته به آن نیاز داریم. آموزه‌ها و ارکان فرهنگی جامعه ما به شدت در معرض خطر قرار دارد، اگر بخواهم بدون مبالغه عرض کنم، هیچ حرکتی به اندازه این حرکت، توجه به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی شهدا نمی‌تواند ما را نجات دهد.

وی افزود: نه اینکه ما دست روی دست بگذاریم و فقط متکی به این کار باشیم و بخواهیم به امید این کار با این هجمه‌ها مقابله کنیم، ولی به نظرم می‌آید که موثرترین راهی که بتواند ما و جوان‌های امروز را را در مقابل این هجمه‌ها، مصون نگه دارد و یک حسی را برای آنها در مقابل این هجمه‌ها ایجاد کند، تمسک جستن به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و شهادتی است که شهدای ما در دوران دفاع مقدس به ارث گذاشته‌اند.

همه جریان‌های سیاسی معتقد به فرهنگ ایثار و شهادت هستند
بطحایی با بیان این که متاسفانه این میراث را خوب پاس نمی‌داریم و قدر و منزلتش را نمی‌دانیم، تصریح کرد: اجازه دهید بنده به عنوان یک وزیر دولت دوازدهم که مقداری فرد سیاسی هم هستم این را عرض کنم، اتفاقا این مورد از آن موضوعاتی است که خط سیاسی نمی‌شناسد و همه خطوط سیاسی که معتقد به نظام و انقلاب اسلامی هستند، روی این موضوع اشتراک نظر دارند و این یک اعتقاد ملی برای همه است. چپ، راست، اصلاح طلب، اصولگرا، دولت زوج و دولت فرد همه روی این موضوع اتفاق نظر دارند و چقدر خوب است که ما روی این مبنایی که اتفاق نظر همه دلسوزان و کسانی که دل در گروه کشور، آینده نظام و انقلاب دارند به آن بیشتر بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید اعتراف کنم که متاسفانه حق مطلب را خوب ادا نکردیم و این میراث بسیار ارزشمند و گرانب‌ها را که در اختیارمان است، خوب پاس نداشته و استفاده نکرده‌ایم. ان شالله خداوند کمک کند این حرکت مردمی، خودجوش و این حرکت بسیار اصیل که بنده خیلی خوشحال شدم از اینکه شنیدم بدون هیچ گونه نام و نشانی، تابلو، آرم و برندی شروع به این حرکت کردید و فقط هدف‌تان رضایت خداوند متعال و استفاده از این میراث بسیار ارزشمند بوده، چراغش روز به روز پر فروغ تر شود.

وی اظهار داشت: مهمترین دعا برای همه جوان‌های کشور خصوصا شما جوان‌هایی که اینطور صادقانه و خالصانه این حرکت بسیار زیبا را شروع کردید و دعایی که باید همیشه کرد، دعای عاقبت بخیری است. ان شالله خدا همه ما و خصوصا جوان‌های امروز را که فضای آنها با ایام جوانی ما بسیار فرق کرده و خطرات بسیار زیادی آنها را تهدید می‌کند، به برکت خون شهدا و برکت همه گذشت‌ها و ایثارهایی که شهدا و خانواده معظم شهدا داشته اند و به دل پر از غم مادران شهدا، این فرشته‌های آسمانی، جوان‌های ما و همه جوان‌های مسلمان در سراسر دنیا عاقبت بخیر شوند.


مردمی بودن طرح مادران آسمانی یکی از رموز موفقیت آن است
بطحایی با اشاره به مردمی بودن این طرح، گفت: شاید یکی از دلایلی که این نوع حرکت های شما به لطف خداوند به موفقیت خواهد رسید، در مردمی بودن این موضوع است. هر کجا که در این نوع حرکت‌ها دولت و بخش‌های حاکمیتی بخواهند از شان حاکمیتی خود ورود کنند، باید در آینده این حرکت، تردید کرد. حاکمیت، یکسری مسئولیت ها و وظایف اجتماعی بر عهده‌اش است که باید مورد توجه قرار دهد. پایین‌ترین سطح آن، اختصاص منابع و امکانات است و شاید خیلی بالاتر از این، حضور دولتمردان ما و همه کسانی است که در سطوح مختلف، همه قوای کشور و نمایندگان مجلس در کنار شما، بیشتر از آن امکانات و منابعی که دراختیار شما می‌گذارند، می‌تواند به تقویت این حرکت بسیار مبارک کمک کند.

حضور دولتمردان در طرح مادران آسمانی در تقویت آن موثر است
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابراین هر کدام از امثال ما به سهم خود در هر جایی که امکان پذیر است باید حرکت کنیم. تاکید می‌کنم که موفقیت این حرکت‌ها، در مردمی بودن و خودجوش بودن آن است و این که یک عده انسان بدون این که دنبال نام، نشان، حکم، پست، تقدیرنامه و حق ماموریت باشند، این حرکت را می‌کنند. ما دولتی‌ها و تمام کسانی که در لایه‌های سیاستگذاری کشور و در سطوح مختلف هستیم نیز وظیفه داریم. این پست‌ها و اختیاراتی که ما امروز داریم، مدیون رفتن آن رفقای ما است، چه بسا این که اگر آنها بودند، این پست‌ها به ما نمی‌رسید، چون آنها بسیار شایسته‌تر از بنده و امثال بنده بودند. ولی چون امروز نیستند بنده روی صندلی وزارت تکیه زده‌ام. به هر حال به نظرم می آید که همراهی معنوی و حضور در کنار شما جوان‌ها و این حرکت‌ها خیلی می‌تواند در تقویت و تعمیق این اقدام‌های بسیار مبارک کمک کند.


706

کد خبر: 914859

وب گردی

وب گردی