انتقاد یک نماینده از بررسی نشدن طرح دو فوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان

یک عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز فرصت کافی برای بررسی این طرح داشتیم و نمی‌دانم چرا به آن پرداخته نشد.

به گزارش ایسکانیوز، نصرالله پژمان‌فر در تذکری با استناد به ماده ۱۵۹ بیان کرد: در این ماده که در ارتباط با طرح‌ها و لوایح دو فوریتی است، هیئت رئیسه موظف شدند طرح ها و لوایح دارای فوریت را حداقل یک ساعت قبل از طرح هویت آنها در جلسه علنی تکثیر کنند و در اختیار نمایندگان قرار دهند. همانطور که دراین ماده آمده اگر حداقل ۱۵ نفر متقاضی باشند تا یک طرح دو فوریتی شود باید یک ساعت قبل توزیع شود. در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان نیز امروز امکان مطرح شدن آن وجود داشت.

وی افزود: امروز مردم همانطور که رهبر انقلاب فرمودند نسبت به بی عدالتی که توسعه نیز نتوانسته آن را حل کند، معترض هستند. این طرح می تواند التیامی بر این رفتارهای نامناسب در کشور باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: نمی‌دانم چرا این کار امروز انجام نشد. ما امروز هم وقت داشتیم و هم آیین‌نامه در این موضوع صراحت دارد. این مسائل که هیئت رئیسه تشخیص خود را بر آیین نامه مقدم می کند، اتفاقی است که موجب نارضایتی می شود و قابل دفاع نیست. ان‌شاءالله از این به بعد مرّ آیین نامه در مجلس رعایت شود.

پزشکیان در پاسخ به تذکر این نماینده بیان کرد: از نظر آیین نامه‌ای نوبت بررسی این طرح نبوده؛ چراکه طرح‌های دو فوریتی دیگری نیز جلوتر وجود داشت و در درجه بعدی نیز ما در روزهای آتی سه استیضاح داریم و در این مدت کاری نمی توانستیم این طرح را بررسی کنیم. ما قصد اینکه خلاف آیین نامه عمل کنیم نداریم. این اتفاقی نیست که تازه افتاده باشد و روندی است که در کشور وجود داشته است. اجازه دهید در یک زمان مناسب مطرح شود تا فرصت کافی وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 914893

وب گردی

وب گردی