استاندار همدان: همدانی‌ها در زادگاهشان سرمایه گذاری نمی‌کنند

استاندارهمدان گفت: شهروندان همدان با بردن سرمایه‌های خود به دیگر استان‌ها به اشتغالزایی آن‌ها کمک می‌کنند

به گزارش ایسکانیوز، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان همدان بیان کرد: استان همدان در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده و در برخی از شاخص‌ها ۵۰۰ درصد از تعهدات استان جلوتر است.

وی با اشاره به عدم سرمایه گذاری کافی در استان همدان گفت: متاسفانه همدانی‌ها در زادگاهشان سرمایه گذاری نمی‌کنند و با بردن سرمایه‌های خود به دیگر استان‌ها به اشتغالزایی آن‌ها کمک می‌کنند.

نیکبخت با بیان اینکه همدان علما و مفاخر بزرگی را به دنیا معرفی کرده است، گفت: با توجه به این ظرفیت عظیم و ارزشمند دانشنامه ۱۲۰ جلدی بزرگان، مشاهیر، روحانیان و نخبگان همدان به علت تعدد این شخصیت‌های فرهیخته و برجسته به ۱۴۰ جلد افزایش یافت.

استاندار همدان با اشاره نقش ممتاز روحانیون در رشد و تعالی کشور و نظام اسلامی، افزود: روحانیت شیعه استوارترین، پایدارترین و استکبارستیزترین نهادی است که در دنیا وجود دارد و دولتمردان و کارگزاران دولت تدبیر و امید نیازمند حمایت و همکاری روحانیان در توسعه استان هستند.

وی با اشاره به اینکه همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است ادامه داد: ۳۵ کشور آسیایی در تیرماه و ۱۸۰ کشور دنیا در آبان ماه به همدان می‌آیند و باید از این فرصت بی نظیر جهت سرمایه گذاری در استان استفاده شود.

نیکبخت در ادامه اظهار کرد: ۸۵ درصد تمامی زمین‌های مستعد آبیاری در همدان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است و این درحالیست که میانگین کشوری در این حوزه ۵۰ درصد است.

استاندار همدان انسداد چاه‌های غیرمجاز را از دیگر اقدامات انجام شده در استان برشمرد و گفت: بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ چاه غیر مجاز در این استان مسدود شد و در سایر چاه‌ها نیز با نصب کنتور هوشمند از استخراج بیش از اندازه آب جلوگیری می‌شود.

901/900

کد خبر: 914918

وب گردی

وب گردی