نشست بررسی چگونگی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت برگزار شد

نشست بررسی چگونگی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت، باحضور اعضای دبیرخانه کمیسیون و نمایندگان شرکت‌های ملی گاز، نفت، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در این نشست نحوه ارائه اطلاعات قراردادهای مرتبط با حوزه نفت، حقوق و مزایای مدیران عامل، بیمه حوادث، اطلاعات فنی خطوط لوله ... مورد بررسی قرار گرفت و بر پاسخگویی جامع، دقیق و به موقع به درخواست کنندگان اطلاعات تاکید شد.

باقر انصاری، مشاور حقوقی دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، ضمن بیان موضوعات حقوقی مرتبط در این حوزه بر اهمیت ارایه اطلاعات به موقع جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه حاشیه سازی تاکید کرد.

او افزود: براساس شمول قانون باید پاسخها متناسب با ملاحظات منافع ملی منتشر شود.

در ادامه، حسن صمیم نیک پی، معاون سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، از همکاری وزارت نفت و مجموعه های تابعه در اجرای این قانون قدردانی کرد و بیان داشت: در ابتدای فعالیت سامانه روند اتصال دستگاهها با کندی صورت می گرفت اما در دو ماه گذشته شاهد روند رو به رشد اتصال دستگاهها به سامانه و پاسخگویی به درخواستهای ثبت شده هستیم.

او افزود: طبق برنامه ریزی بعمل آمده از سوی دبیرخانه، در سال جدید، با وزارتخانه ها، سازمان ها، بانکها و بطور کلی دستگاههایی که به سامانه پیوسته اند جلساتی برگزار و با مشارکت نمایندگان آنها بطور تخصصی نحوه انتشار و ارائه اطلاعات به مردم بررسی خواهد شد.

در پایان این نشست مسائل و مشکلات پیش روی اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مجموعه وزارت نفت از سوی نمایندگان این وزارتخانه مطرح و مقرر شد در تهیه شیوه نامه های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آنها توجه شود.


402

کد خبر: 914952

وب گردی

وب گردی